_stensmo_
ingen kommer ihåg en fegis
jösses vilken vecka på åsen.
bättre än såhär blir det nog inte.
körde som föråkare på min "räser 750"
snackat skit hela veckan, varmt, ninja racing har
ställt upp som teknisk support.
men vi ger oss på racehelgen nu, vart ju som sagt en del roliga missförstånd under morgonträningen på fredagen, när Anders Larsson satte nytt personbästa med 3 sekunder
eller så råkade jag kanske ta hans transponder, men de va ändå rätt uppskattat då det startade diskussioiner kring detta bland de utländska förarna. Det kom spanjorer och itlajernare och tog hand med anders, samt att det var en par som drog ut efter honom för att kolla linjer.
men till slut skärpte vi oss med alla olka nummer här å var, då de hotade mig med att ge mig larssons kvaltid om jag inte skärpte mig
man ska inte bråka med damerna i tävlingsledningen
på lördagen kvalade jag in som 3a på första kvalet, vilket kändes grymt då topp 5 hade jag knappt ens tordas tänka på. men jag slutade som fjärde under lördagen, och första startled!
söndagen racedagen, anders hade somnat i rätt buss och
solen skiner! morgonträningen kändes fin efter lite små justeringar på fjädringen.
sen att rulla fram på startgridden kändes rätt sjukt att dela första led med Watz, Molina, Lucetti åsså jag, det var ju ändå bara 3 år tidigare på bikweek som jag tog licens och delade första led med jerry linden, Berra, Wille backlund.
men hur som helst det var bara att stå där å suga åt sig, starten går ju snart, sagt och gjort, fick inte till den så bra som ja ville, men ja gick ut som 3a ur första böj och kände inga som helst problem med att hänga med där uppe,
snarare att ungraren #40 låg och bromsade och jag började tappa rytmen.
Tråkigt för Watz att han vurpade å slog sig så, men bättre för mig.
dags för omstart, och nu kände jag att ja hängde med och kände nu jävlar!
starten går och får iväg hojjen som jag vill, hallalulja först in i första böj, men så kommer molina, och ungraren #40 igen, hur sent kan man egentligen bromsa! men ungraren plockade jag igen ut ur första böj.
nu gällde det bara att försöka hängapå molina, men döm av min förvåning när jag känner att herr molina ligger och bromsar mig genom trösen esset depåsvängen. Jag gjorde flera attacker på molina att försöka komma förbi, men den nerdans aprilan går ju som ett skållat. men äntligen kom jag ut ur depåsvängen före honom, så nu jävlar ska ja vara först, så jag gick ut och längre ut sen låg jag och åkte längst ut på vita linjen, och tänkte i mitt stilla sinne att nu måste han ju ge sig, hepp inte de, han körde om mig på gräset
försökte igen in i trösen esset och depåsvängen, såhär i efterhand hade jag nog kunnat vara lite tuffare så hade jag kanske lyckats plocka honom.
men men när det började närma sig två varv kvar så började quickshiftern på att lägga av, och körningen vart knagglig, och armarna vart som järnspett. så jag tappade två placeringar innan mål. lite besviken på det, men
det kändes grymt att få ligga och fajtas med herr molina och lucetti.
nu blir det em på assen och polen så får vi se sen vad som händer efter det.
en grym vecka, och man känner ju nu vad nordgrens grejjer är kapbala till och hur viktiga chassie inställningarna är.
over and out!
ses på knudan nästa å då ska vi se om tsrén hoppar längre än en std honda.
bättre än såhär blir det nog inte.
körde som föråkare på min "räser 750"
snackat skit hela veckan, varmt, ninja racing har
ställt upp som teknisk support.
men vi ger oss på racehelgen nu, vart ju som sagt en del roliga missförstånd under morgonträningen på fredagen, när Anders Larsson satte nytt personbästa med 3 sekunder

men till slut skärpte vi oss med alla olka nummer här å var, då de hotade mig med att ge mig larssons kvaltid om jag inte skärpte mig


på lördagen kvalade jag in som 3a på första kvalet, vilket kändes grymt då topp 5 hade jag knappt ens tordas tänka på. men jag slutade som fjärde under lördagen, och första startled!

söndagen racedagen, anders hade somnat i rätt buss och
solen skiner! morgonträningen kändes fin efter lite små justeringar på fjädringen.

sen att rulla fram på startgridden kändes rätt sjukt att dela första led med Watz, Molina, Lucetti åsså jag, det var ju ändå bara 3 år tidigare på bikweek som jag tog licens och delade första led med jerry linden, Berra, Wille backlund.

men hur som helst det var bara att stå där å suga åt sig, starten går ju snart, sagt och gjort, fick inte till den så bra som ja ville, men ja gick ut som 3a ur första böj och kände inga som helst problem med att hänga med där uppe,
snarare att ungraren #40 låg och bromsade och jag började tappa rytmen.
Tråkigt för Watz att han vurpade å slog sig så, men bättre för mig.
dags för omstart, och nu kände jag att ja hängde med och kände nu jävlar!
starten går och får iväg hojjen som jag vill, hallalulja först in i första böj, men så kommer molina, och ungraren #40 igen, hur sent kan man egentligen bromsa! men ungraren plockade jag igen ut ur första böj.
nu gällde det bara att försöka hängapå molina, men döm av min förvåning när jag känner att herr molina ligger och bromsar mig genom trösen esset depåsvängen. Jag gjorde flera attacker på molina att försöka komma förbi, men den nerdans aprilan går ju som ett skållat. men äntligen kom jag ut ur depåsvängen före honom, så nu jävlar ska ja vara först, så jag gick ut och längre ut sen låg jag och åkte längst ut på vita linjen, och tänkte i mitt stilla sinne att nu måste han ju ge sig, hepp inte de, han körde om mig på gräset

försökte igen in i trösen esset och depåsvängen, såhär i efterhand hade jag nog kunnat vara lite tuffare så hade jag kanske lyckats plocka honom.
men men när det började närma sig två varv kvar så började quickshiftern på att lägga av, och körningen vart knagglig, och armarna vart som järnspett. så jag tappade två placeringar innan mål. lite besviken på det, men
det kändes grymt att få ligga och fajtas med herr molina och lucetti.

nu blir det em på assen och polen så får vi se sen vad som händer efter det.
en grym vecka, och man känner ju nu vad nordgrens grejjer är kapbala till och hur viktiga chassie inställningarna är.
over and out!
ses på knudan nästa å då ska vi se om tsrén hoppar längre än en std honda.
