Stendöd begagnatmarknad

Jag tycker det är förbannat dött på andra hållet.

Jag ska ha en Blade 1000. Men det enda jag hittar är 06:or och nya. Ett fåtal 05:or som inte går att pruta ens en tusenlapp på.

Som vanligt är det ju efterfrågan/pris som styr.
Man kunde inte ens sätta sitt hopp till att trafikförsäkringen skulle bli snordyr så folk inte kunde ha dem kvar :rolleyes:

FELET är att du bor i Luleå. Det är väll inte så att det är någon JÄTTE marknad för Mc där uppe. Dock är det väll inte kasst men för att sälja en hoj där uppe ska du nog närma dig sommaren mer. Det måste ju va snörisk minst 5 månader till?!?! ;)

Men jag är intresserad. Vill du byta mot min BMW750 -93 och betalar min bensin upp och ner så hämtar jag den i helgen! ;)

kollar själv efter hoj å ja tycker utbudet är klent.. så säljare å köpare gå väll hand i hand nu när de är offseason.

Tjaaa,ha lite is i magen..... Kommersen drar igång när värmen kommer. Då ska alla ha......

Hööööörrrrssss

Jag sålde min i höstas, och sitter nu på en hög med pengar. Men jag tänker vänta och se vad nya försäkringen landar på...trots det sitter jag på blocket flera timmar i veckan och glor :P. Är dom tvungna att fatta beslut mitt i hojsäsongen (1:a juli, vad jag har hört...)?

Jag och tjejen har precis köpt en varsin hoj inom en vecka. Så det GÅR att sälja. Men självklart till rätt pris, min GSXR 750 -00 kostade 45 lax och hennes R6 -00 kostade 36 lax.

Jag håller med dig, jag ringer inte och frågar pris. Jag öppnar inte heller annonser på blocket om det inte finns bild, oavsett pris.
Håller med till fullo!
Aldrig köpt var sig bil eller hoj där det inte funnits bild OCH pris.
Det sista går ju sen att ändra på med det första som grund..
Det är ju på bilden man gör en första scanning av om priset verkar rimligt.

OT. :confused: Har mailat Blocket och tyckt att de kunde mera uttryckligt uppmana säljarna att lägga in en användbar bild.
En bild på en bil tagen utomhus, i mörker, där det enda man ser är två solar, röda eller vita beroende från vilket håll bilden tagits är totalt värdelös och nästan en förolämpning mot en ev köpare
T ex:
http://www.blocket.se/vi/10685494.htm?ca=17_s
http://www.blocket.se/vi/10685230.htm?ca=17_s

Handlade hoj nu i helgen som var, tittade på den första gången den 6:e jan ock köpte den i lördags. Men det är köparens marknad, jag fick ned priset en hel del. Har jämnfört utbudet av hoj sedan dec o nu, det blir bara fler o fler.

mv

Absolut. Är det bara jag som ALDRIG NÅGONSIN kommer ringa på en annons där inte priset står ute???

Nej, så är det. Ringer aldrig på en annons som saknar info om pris, årsmodell och mil. Gäller det annons på blocket så är bild ett måste också.

Jag fick min KTM 640 Prestige såld på 2 dagar när jag satte ut den på blocket för några dagar sedan. Fick typ det jag ville ha också så jag behövde inte gå ner speciellt mycket i pris.

Last edited:
Håller med för fullt

Haft min Kawasaki zx-636r ute länge nu men knappt ngt svar

Men det är väl som föregående talare, släpper väl till våren när ALLA SKA HA

/Godfather

Ps. Checka mitt Garage

Sålde min R1-01 för bara någon vecka sen till ett, enligt mig, underpris på 52 papp. hade bara gått 1800 mil och var svensksåld. men vill man sälja kan man sälja.

Söker efter enR1 -05 eller -06 så har ni någon sån till ett vettigt pris så hör av er :tummenupp

På lördag kommer det en o köper min ktm 625a.
Går sålänge priset är rätt.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back