Steget under 1080p?

Jonte

Stäng nyreggningen, banna alla >#10 000
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
KTM 1090 ADV S
Jag använder min 40" tv som skärm. När jag kör 1080p 1920*1080 har jag jävligt svårt att se vissa saker. Kör jag på 720p 1280*720 blir det lite väl stort. När man provar runt ser allt CP ut. Finns det någon mellanläge mellan 720p och 1080p? Jag spelar mest bara 720p film men det får ju gärna pixelmatch eller vad det heter. Tips?

Jag kör redan 150% förstoring i Windows...

Last edited:
Jag kör 1080p på en 42a, jobbigt att läsa tex sh.com, så har firefox med snabbtanget på zoomen, sh tex är alltid inzoomad så man slipper reklamen och texten är behaglig

Va fan det gick ju att köra anpassad DPI förstoring. Det bet på både word, pinnacle och premiere pro. Jag var korkad...

Ja zoom hade jag fattat innan. Det var andra program som strula.

Last edited:
Va fan det gick ju att köra anpassad DPI förstoring. Det bet på både word, pinnacle och premiere pro. Jag var korkad...

Ja zoom hade jag fattat innan. Det var andra program som strula.

Premiere pro, was? ;)

Blir bara texten stor då?

Till exempel menyer i permiere pro är ju skit små om man bara kör 1080p. Under bildskärm i Windows kan du välja DPI förstoring. Då blir allt mer lättläst.

Till exempel menyer i permiere pro är ju skit små om man bara kör 1080p. Under bildskärm i Windows kan du välja DPI förstoring. Då blir allt mer lättläst.

Okej, har nämligen haft problem med Premiere och en hög med musikprogram, kräver hög upplösning för att nått ska få plats, men man ser inte vad fan det står :D

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt