Steget efter (tillbaka ifrån?) en R1a

knappt 8000 helår för en vfr, (äldre än 4 år) börjar väl likna något, ser dock att man inte får tillbaka när man ställer av, är de något nytt? är på havet varannan månad så de känns ju lite surt... bara o ta kanske?

Kolla vad Hondan kostar hos IF, de har märkesavtal.
Tanten ger 16-1700 helförs/helår för sin VFR750 -96

Kan varmt rekomendera en VFR 02-. Funkar fint till det mesta samt att damen bakpå åker skönt. Har för mig att jag betalar 6000kr hel/hel...

Hur stor och osmidig e din tant egentligen? Jag har åkt mkt bakpå på diverse olika cyklar mestadels sporthojar och tycker inte det är obekvämt..Eller så kan hon väl skaffa sig en egen cykel? Tråkigt och åka morfar hojar ju....

VFR800 -02 eller framåt. Nu tyckte du i och för sig att du satt dåligt på den, men provkörde du? Lillbrorsan har haft 3 st VFR:er (-86:a, -96:a, -02:a), och han hängde på min R1 -02 vid ganska ordentligt högt tempo med -02:an. Med andra ord, helt ok drag. Han har varit skitnöjd med alla tre, men -02:an är lite modernare av helt logiska skäl. Ska du provköra en -02:a är det vettigt att vara medveten om att Vtec-systemet inte kickar in förrän motortempen nått 65 grader. Innan dess är den slö som en gammal kawa z400. Mitt intryck av VFR800 -02 är en helt klart trevlig hoj, med fin prestanda och grymma sport-touringegenskaper!

EDIT: Vissa anser att VFR750 modell 1994-1997 är den bästa hojen någonsin producerad. Om det stämmer lämnar jag till betraktaren att avgöra, men det ska vara en sjukt driftsäker hoj.

Last edited:
han hängde på min R1 -02 vid ganska ordentligt högt tempo med -02:an. Med andra ord, helt ok drag.

Beror nog mer på föraren på kurviga vägar i så fall. På min gamla busa gick en spridare sönder så den gick på tre cylindrar. Jag drog min kompis på hans VFR -04 ordentligt rakt fram ändå, det var ett roligt sätt att förstöra hans ego på iallafall.:)

Blackbirden är fin, inte så farlig i försäkring heller, men några som är grovt underskattade är BMWs modeller. T.ex. R 1100S eller F 800S, kan tillägga att BMW har välldigt trevliga försäkringspremier!:tummenupp

Kan varmt rekomedera en Thunderace samma motor som i R1 det skiljer väl ca 5Hk.

Beror nog mer på föraren på kurviga vägar i så fall. På min gamla busa gick en spridare sönder så den gick på tre cylindrar. Jag drog min kompis på hans VFR -04 ordentligt rakt fram ändå, det var ett roligt sätt att förstöra hans ego på iallafall.:)

Vem tävlar rakt fram förutom de som kör på strippen???? Jag sa inte att han hängde med när det gick riktigt fort, bara när det gick ganska ordentligt fort, och det är ett ganska bra betyg för en sporttourer tycker jag. Oj förresten, på krokiga vägar då såklart! Som sagt, vem faen jämför sig på en rak väg?? Speciellt när R1:an toppar nära 300 och VFR:en runt 260. Dött lopp från början liksom....!

Nä det var väl Kawa ZZR1100 eller gsxr 1100? BB är en bra hoj i vilket fall.

Hmm jag har bestämt för mig att det var blackbirden, kan dock ha fel det har hänt en eller två ggr förut :D . Finns Mattias eller någon annan guru här och kan rätta oss? (Blackbirden är den snyggaste av dom iaf.).

FZ1:an borde hon sitta bättre på, då har du fortfarande en R:1 i princip:tummenupp

Back