Steget efter (tillbaka ifrån?) en R1a

knappt 8000 helår för en vfr, (äldre än 4 år) börjar väl likna något, ser dock att man inte får tillbaka när man ställer av, är de något nytt? är på havet varannan månad så de känns ju lite surt... bara o ta kanske?

o ja, en rf900 är snygg =) går att uppdatera lite med?
.. o den har ju mugghållare, att jag inte tänkt på den :P

Last edited:
Om effekten är viktig så varför inte som någon sa, zzr1200-1400, hayabusa, eller blackbird, effekt så det räcker och bekvämare att åka på än vilken annan sporthoj som helst där ute.

Hayabusa sitter passageraren rätt bra på, gott om kraft och billig (billigare än r1) försäkring

är ju en ekvation som är lite svår att få ihop de här,, lutar åt något som en nyare vfr o ha den påställd jämt,
eller ny gammel-r1:a till hösten, denna gången med rejält med kedjor o lås (o trafikförsäkring enbart som tidigare), och en tjej som får sitta hemma o kolla på *valfri amerikansk tvserie*

vill ha en hoj som är smidig inne i stan med, busan o liknande är väl mera tyngre landsvägslok? vfr:en ser ju iaf hyffsat smidig ut, men väger väl en del mer än r1:an iaf

kollade rf900:an på bilsport o mc, men den var ju lika dyr som de nyare touringhojarna jag kollat, runt 12k /år för hel. kanske billigare på andra ställen.

Kan bara instämma i att Black birden är en mycket vettig hoj.
Jag tog ut en av dom sista nya -06:orna för två år sedan och var helnöjd med den så länge jag hade den.
-Billig märkesförsäkring med bra villkor via IF också.

givet ;) men när jag mest använt r1:an som touring/moppe så kanske de finns bättre alternativ, kunde man åka lite längre ihop o samtidigt ha en hoj som är smidig att kryssa fram med inne i stan så vore de ju perfekt.. dock med pulver så de räcker :P

busa eller tolva! Rimliga försäkringar och bra skjut i motorn. Efter 200 saknar jag trycket i min blade som de hade(Mätaren ut med skjuts på tolvan). Kawa har mest motor, busa bäst körställning och bromsar.

Kan bara instämma i att Black birden är en mycket vettig hoj.
Jag tog ut en av dom sista nya -06:orna för två år sedan och var helnöjd med den så länge jag hade den.
-Billig märkesförsäkring med bra villkor via IF också.

Den är ju faktiskt ganska så snygg, o en 98 är ju precis 11 år nu
vilken klass hamnar den i hos if?

Tycker du ska hitta en snygg Blackbird, har haft både -98 VFR & 1100 XX - 97.
Du kommer inte bli besviken. Det enda "aber" är väl markfrigången och tynden, jämfört med R1:an.

Var hos ahlqvist idag o kollade lite, de hade ingen begagnad blackbird inne men vfr tyckte jag var direkt obekväm att bara sitta på, sen ser den ju inget vidare ut heller ,, :P
får vänta tills de dyker upp någon BB där, om inte någon vänlig själ här ( i närheten/i gbg) är villig att låna ut sin svarta höna för en lugn provtur?

Kan inte göra annat än hålla med dom andra, en Blackbird låter perfekt för dig, Finns i lite äldre årsmodeller, inte så dyr att försäkra, bra vrid med skjuts på.

Bara det att det var den första serietillverkade hojen som gjorde över 300 knyck på mätaren gör den till en klassiker i mina ögon!

Kan inte göra annat än hålla med dom andra, en Blackbird låter perfekt för dig, Finns i lite äldre årsmodeller, inte så dyr att försäkra, bra vrid med skjuts på.

Bara det att det var den första serietillverkade hojen som gjorde över 300 knyck på mätaren gör den till en klassiker i mina ögon!

Nä det var väl Kawa ZZR1100 eller gsxr 1100? BB är en bra hoj i vilket fall.

Back