Har en Honda CB650 med separata luftfilter samt någorlunda öppet blås ut i skorstenen.
Vilka steg bör man ändra huvudmunstyckena i?
Började på 145 då gick den sådär men var svårstartad.
Gick till 160 med nål i nedersta läge - fetare blandning. Då startade den fint och gick bra men varvade ej ur sista 1/4 på fullgas.
Gick till 175 med nål i nedersta läge. Startar ok men går kass över hela registret.
Gick till 175 med nål i översta läge - magrare blandning. Startar bara vid fullgasning och går ej att köra.
Är lite av novis och undrar då självfallet vad lämpligt steg från 160 borde vara för att den ska varva ur ordentligt?
Kostar på att byta munstycken efter munstycken....... :-(
Vilka steg bör man ändra huvudmunstyckena i?
Började på 145 då gick den sådär men var svårstartad.
Gick till 160 med nål i nedersta läge - fetare blandning. Då startade den fint och gick bra men varvade ej ur sista 1/4 på fullgas.
Gick till 175 med nål i nedersta läge. Startar ok men går kass över hela registret.
Gick till 175 med nål i översta läge - magrare blandning. Startar bara vid fullgasning och går ej att köra.
Är lite av novis och undrar då självfallet vad lämpligt steg från 160 borde vara för att den ska varva ur ordentligt?
Kostar på att byta munstycken efter munstycken....... :-(