Stefan och Mikkel på radio Jönköping

Riktigt bra :tummenupp

Nu är det väl bara att hålla tummarna för att det nya tillståndet ger Anderstorp möjlighet att arrangera fler tävlingar varje år.

Kanske fel tråd men, vad är skillnanden mellan en vanlig helg och en bullerhelg? Är det över 95 db förbipassering så blir det en bullerhelg?

Riktigt bra :tummenupp

Nu är det väl bara att hålla tummarna för att det nya tillståndet ger Anderstorp möjlighet att arrangera fler tävlingar varje år.

Kanske fel tråd men, vad är skillnanden mellan en vanlig helg och en bullerhelg? Är det över 95 db förbipassering så blir det en bullerhelg?

95 dbA är en vanlig helg, bullerhelg upp till 75 dbA hos grannen, dvs 116 dbA på mätaren

Jo, eftersom förarna fortfarande inte fått ordning på sina ljuddämpare. Förstår du nu varför vi satt gränsen där vi satt den?
Det låter ju lite galet. Att sätta en gräns som inte innebär bullerhelg men ändå använda en bullerhelg :va

Fram med svartflaggen bara! :D

När jag gjorde det satte jag en tagg i ditt hjärta som du fortfarande har ont i:krama
Jag fick aldrig någon svartflagg :mattias
110 dB eller vad jag hade tycker iaf jag var okej :D

Men för att vara lite mer allvarlig. Efter att lyssnat på dig i intervjun verkar ni ju behöva fler bullerhelger och då vore det ju synd om RR tog en helt i onödan. Jag vidhåller att man bör mäta hojarna innan man släpps ut och sen mäter man som vanligt på banan. Då försvinner de värsta syndarna direkt.

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026