STCC + Supermoto på Bananpiren

fetsladd

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2004
Hoj
SUZUKI RMZ-450 Supermotard
Jag kan inte tänka mig att RR-gubbarna godkänner bananpiren för RR-körning, så varför inte ta in Supermoto istället den tävlingen.
Den är bokad och klar för bilarna.
är det nån som har kontakter inom STCC-cirkusen ?
Kan va värt o lyssna, vi kan lätt köra den utan grus, så är alla såna problem borta.
Dom räknar med 30.000 i publik
Crille:tummenupp

Det har väl vart uppe förr och jag tror stcc vill ha massa hundratusen om vi ska köra på deras nya asfalt tyvärr.
Men va grymt det hade vart...:yoparty

Det har väl vart uppe förr och jag tror stcc vill ha massa hundratusen om vi ska köra på deras nya asfalt tyvärr.
Men va grymt det hade vart...:yoparty

Där vi hade de två stora hoppen kommer de att asvaltera igen. men sektionen som låg med whoppis kommer vara kvar. Sen är depå platsen ett stort problem... kommer bli tight.

Inget officiellt.
Diskution kommer att ske med STCC.
Vi får se om vi kan få tillträde att arrangera en tävling där. ISDF blir det efter STCC har haft sin tävling.
Robert Susa
KMK Supermoto.

Lite uppdaterning för alla intresserade angående Supermoto på bananpiren i år igen.

SM på Bananpiren som det ser ut idag kommer inte ske efter att förhandlingarna med STCC inte givit ett positivt resultat tyvärr. :(

Vi kommer Jobba för att få arrangera en tävling SM eller Nationell på Team13 gokartbana. Vi har idag ett preliminärt OK från Team 13 men inget skriftligt kontrakt.

Detta innebär att det inte kommer bli en offroad slinga utan tävlingen kommer att ske på enbart asfalt. Jag hoppas ni har förståelse för det dilemmat vi befinner oss i att antingen arragera en tävling eller att inte arrangera en tävling alls.

För tävlingensgenomförande så kommer stränga förhållningsregler gälla angående craschskydd på motorcykeln. Det återkommer vi till.:ajjabajja

Det positiva är att det kommer arrangeras en tävling i Göteborg i år igen.
MVH Robert Susa
Supermotosektionen.
KMK

Låter kanonbra, jag kommer, ser redan fram emot tävlingen!! :)

Och kan man köra VM-deltävlingar utan grus så kan man göra det i SM också, huvudsaken är att det blir tävlingar. :tummenupp

Det låter väldigt positivt att ni kommer arrangera en tävling i Göteborg! Jag kommer också gärna och deltar, med eller utan grus :)

Lite uppdaterning för alla intresserade angående Supermoto på bananpiren i år igen.

SM på Bananpiren som det ser ut idag kommer inte ske efter att förhandlingarna med STCC inte givit ett positivt resultat tyvärr. :( KMK

får man fårga vilka ni har pratat med. Sitter nästan skrivbordet brevid polestars kontaktperson på volvo. Kanske hon kan hjälpa oss med bra kontaktfolk på STCC.

Vore så jävla coolt. behöver inte vara sm deltävling. paus race funkar också om de kommer ha den publiksiffra de lovar. Samt media!!!

Grymt jobbat med team 13! :tummenupp Vore inte mycket till motard tävlingar utan robban i gbg:klappar

Vi la fram två olika förslag till ledningen i STCC Mats Rogbrant som varit vår kontakt han Jobbar tillsammans med VD för GBG rejset Thomas Lindskog.

Det ena var att köra ihop vilket var i princip omöjligt arrangemangsmässigt.
Det andra var att köra på ett annat datum som vi diskuterade. Det andra var i princip det som vi trodde skulle funka men STCC tyckte tyvärr inte som vi.
Vi kan hoppas att man kan arrangera nåt nästa år eller så har vi fler alternativ nästa säsong.
MVH Robert Susa
Supermoto KMK.

får man fårga vilka ni har pratat med. Sitter nästan skrivbordet brevid polestars kontaktperson på volvo. Kanske hon kan hjälpa oss med bra kontaktfolk på STCC.

Vore så jävla coolt. behöver inte vara sm deltävling. paus race funkar också om de kommer ha den publiksiffra de lovar. Samt media!!!

Grymt jobbat med team 13! :tummenupp Vore inte mycket till motard tävlingar utan robban i gbg:klappar

K A L A S ! ! ! ! :tummenupp Kommer gärna och kör hos er igen jag gillade Bananpiren skarpt :yoparty
Hoppas det löser sig med en tävling Bananpir eller Team13 !!

Vi la fram två olika förslag till ledningen i STCC Mats Rogbrant som varit vår kontakt han Jobbar tillsammans med VD för GBG rejset Thomas Lindskog.

Det ena var att köra ihop vilket var i princip omöjligt arrangemangsmässigt.
Det andra var att köra på ett annat datum som vi diskuterade. Det andra var i princip det som vi trodde skulle funka men STCC tyckte tyvärr inte som vi.
Vi kan hoppas att man kan arrangera nåt nästa år eller så har vi fler alternativ nästa säsong.
MVH Robert Susa
Supermoto KMK.
Susa, har du någon mer info om tävligen i Göteborg?
Vore kul att få till en tävling lite tidigare på säsongen!?!?!

Nope
Söndag 24/8 närmare bestämt :-). Har ni planerat in tävling?
MVH Robert

Ja,men ÖMK har SM-enduro samma helg (16/8),samma plats (Lunda)oxå...:huvet

MEN jag vet att alla supermoto tävlande ställer upp och hjälper till med
t.ex flaggvakter(enligt Eifrem förslag):tummenupp ,så vi kan nog fixa en SM-tävling i supermoto,eller hur?! :va

Vi ska kontakta Svemo i veckan och få ett tillstånd först,så detta datum är bara preliminärt!

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph