Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle själv vilja se incidenten för att se om den var onödigt brysk eller race-incident. Freddy och Björk verkar bägge tåliga, men har olika syn på just denna händelse.
Som sagt, såg inte incidenten. Tråkigt för Freddy med stygnen, tråkigt för Björk med den förlorade placeringen och väldigt tråkigt om det verkligen är såret som varit till grund för bedömningen.Jag tror att utan såret att visa för en jury så hade det inte hänt något. Det har skett ordentliga torpederingar utan sår, och denna gången var det nog bara så olyckligt att Freddys arm kom i kontakt med Björks skiva när de gick ihop.
//P.Artisk
Angående din jämförelse med Miinin och Sköld undrar jag om anmälan ens gjordes där? Det faktum att föraren anmäler påverkar säkert, tror du inte?
Jag tycker det är synd att förbundet faktiskt drar ner på en omkörning som i tv i alla fall såg helt schysst ut.
Vart är bilden som Sörebo tog av Miinin och Sköld på Falkenberg? Där ritades det svarta streck på skinnställ, men det var helt godkänt och ingen pep om det efteråt. Kanske var det att omkörningen gjordes från yttern där, men oavsett så gick de ihop vilket då borde dömas på samma sätt.
dömas på samma sätt?!....![]()
jag tror du är lite ute och cyklar... jag har haft svarta märken på skinnstället förr... men nu var det ju inte storleken på dessa märken man bedömde
utan om det varit vårdslöst kört..
Vart är bilden som Sörebo tog av Miinin och Sköld på Falkenberg?
...eller hur stort ditt sår var. Så TROR jag iaf, men det betyder inte att jag har rätt.
I min dator, som .bmp
Som teknisk idiot klarar jag inte av att ladda upp den. Vill du ha den på mail och göra ett försök?
Om Björk bröt mot en regel innom RR-reglementet så kom med den. Han fick be om vilken paragraf hans straff baserades på då den inte fanns preciserad i pappret han fick om sitt beslutet. Kommer inte ihåg vad det var för regel men någon regel om "vårdslös körning" vilket borde gett honnom en uteslutning om han brytit mot den regeln.
Läskigt att en bromsskiva kunde skära upp armen! Aldrig hört eller tänkt mig att nått sådant kan hända.
Krya påre Freddy!!
Men försök med att inte försöka få egna uppfattningar som att låta som det som borde vara reglerna. Det blir annars rätt snabbt så många olika regler då som det finns tävlande. RR håller en hög nivå på respekt mellan förare och till reglerna som finns där. Andra tycker annars dom har lika rätt som du har och glömmer vilka regler som egentligen gällde. Säger inte du gjort det eller tar parti för eller emot nått. Bara en tanke..
Börjar man försöka dra in regler från bilracing, fotboll, schack, gatuslagsmål eller vad som för man tycker dom passar in där blir det nog fel. I bilracing kanske det finns regler för "fula omkörningar". Men hade man gått efter bilregler hade du även varit skyldig att släppa placeringen då Björk var mer än halvägs jämsides dig. Som ett exempel bara på att det kanske är tur det inte är andra regler än dom vi ska ha som gällande.
Tror det finns en risk nu med en sån här protest att alla som fr.o.m nu som tex kommer bli påkörda och vurpar eller får en smäll kommer lägga in protester i tid och otid för "fulkörning" precis som det görs i bilracingen ibland. Hoppas jag har fel här..
Om Björk bröt mot en regel innom RR-reglementet så kom med den. Han fick be om vilken paragraf hans straff baserades på då den inte fanns preciserad i pappret han fick om sitt beslutet. Kommer inte ihåg vad det var för regel men någon regel om "vårdslös körning" vilket borde gett honnom en uteslutning om han brytit mot den regeln.
Tycker att vi skall sluta kasta sten på varandra, Freddy har protesterat mot Per och fått rätt i jurybeslut, Ims blev diskad i Norge efter att ha satt av Norvald i sista kurvan i NM tex.
Tycker jag att vi inte ska jämföra med motogp dom kör inte på Sturup och knutstorp där det är ett par meter till räcken och jordvallar. Sen är det nog ingen fördel att uttala sig i IB om att vi kör fjolligt i sverige jämfört med internationellt när det är upp till jurybeslut.
Vi är inte så många som kör heller så vi måste vara rädda om varandra och våran serie.
I Övrigt så tycker jag att det var starkt kört av båda förarna! / Niko
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden