STCC Gelleråsen, 19-21 augusti

Då var det klart då.
Jorpes vann slaget mot DQ, Pappunen krachade och Nilsson lekte hem segern.
Årets omkörning stod Daniel Björk för när han tog Haaland på 3:e! försöket på sista varvet. Smet på innern in i 2:a högern i depåböjen så styrhalvor och färg var i farozonen, täckte sedan spåret ut på rakan och bärgade 2:a platsen.

bild på varv 1. Pappunen före Nilsson

Bifogat

• pappunennilsson.jpg
    pappunennilsson.jpg
    103.8 KB · Visningar: 176
Catman skrev:
Då var det klart då.
Jorpes vann slaget mot DQ, Pappunen krachade och Nilsson lekte hem segern.
Årets omkörning stod Daniel Björk för när han tog Haaland på 3:e! försöket på sista varvet. Smet på innern in i 2:a högern i depåböjen så styrhalvor och färg var i farozonen, täckte sedan spåret ut på rakan och bärgade 2:a platsen.

bild på varv 1. Pappunen före Nilsson
björks omkörning var HÅRIG... :tummenupp så kör man ju knapt om i folkrace,

Som alla redan vet så fungerade det hemliga vapnet Valmers i striden mellan våra hjältar.... Men det måste ju till bildbevis med! :)

Bifogat

• Jorpes aeger..jpg
    Jorpes aeger..jpg
    116.4 KB · Visningar: 220
Don Q får trösta sig att han hade snabbare varv tid en Jorpes iaf

17 78 Erik Jorpes 15 17:59.125 01:11.104 Yamaha R6
18 23 Björn Saete 15 17:59.486 01:10.549 Kawasaki ZXRR

Jag förnekar hela händelsen. Jag låg låångt bakom Jorpes i vanlig ordning efter en skitstart av rang. Körde sen om 6-7 man, förbi Jorpes i ejes och sen med 3 varv kvar tyckte jag det var klart och slappnade av. Vad ni säger hände på sista varvet dementeras... :huvet

Don Quixote skrev:
Jag förnekar hela händelsen. Jag låg låångt bakom Jorpes i vanlig ordning efter en skitstart av rang. Körde sen om 6-7 man, förbi Jorpes i ejes och sen med 3 varv kvar tyckte jag det var klart och slappnade av. Vad ni säger hände på sista varvet dementeras... :huvet

Det var gott... Kändes faktiskt som en liten seger!!!! Men framför allt kul!

5-2 e ställningen... O som EMR mycket riktigt bekräftat... Det är dubbla poäng på Mantorp i sedvanlig tradition!!!

*/ ?>
Back