Stcc direktsänds i tv 2005!!!

*KTM Mannen*

Motard så klart!!
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Köpes Yammaha R1 04:a
Kul att det händer i lilla Sverige!

STCC direktsänds i tv
Sport 15 feb 15:28

Sveriges största motorsportserie STCC har skrivit nytt TV-avtal med ZTV/Viasat Sport. Serien ska direktsändas i Viasat sport 3 och eftersändas i två andra kanaler. Den 22 maj är det premiär för regerande mästaren Richard Göransson och utmanarna på Ring Knutstorp i Skåne.

http://www.blocket.se/

:tummenupp

äntligen så kommer de vär viasat sport kanalerna till användning så slipper man se all gammal jävla fotboll de tidigare har sänt...

wdac skrev:
äntligen så kommer de vär viasat sport kanalerna till användning så slipper man se all gammal jävla fotboll de tidigare har sänt...
Och när de slutar att visa djurplågeri (rodeo) så ska jag skaffa alla 3 kanalerna direkt! :tummenupp

Tills dess väntar jag på repriserna i ZTV eller TV3.

Här har du LITE STORA BOKSTÄVER ATT BÖRJA NÄSTA INLÄGG MED ;)

Om dom ska sända live 3.5 timme med start 12.30 så måste väl nått mer än STCC slinka med eller? Det är inte långlopp dom ägnar sig åt!?

oFFkeFF skrev:
Ja, men det kommer ju vara direktsänt på söndagen.
Det var väl likadant nu i somras, mc-klassen en vecka senare. Men utan direktsändning.
Jag kan kolla på bilarna också men jag hade hoppat jämfota av lycka om de sänt MC-klassen direkt.
Vore grymt att se dem från SH direkt och sedan kunna diskutera det på SH.

Jag tar kontakt med ViaSat eller STCC och kollar vad de ska fylla de 3.5 timmarna med. Återkommer!

Jag håller mina förhoppningar på en klädsamt låg nivå när det gäller hojklassen. TV-produktionen förra säsongen var inte low budget, det var no budget - och det märktes.

Men visst, man får vara glad att det överhuvudtaget visas RR på svensk (nja) TV om än producerat på högskolenivå.

Det ska bli kul att se polarna kubbas med eliten :tummenupp

69:an skrev:
Jag håller mina förhoppningar på en klädsamt låg nivå när det gäller hojklassen. TV-produktionen förra säsongen var inte low budget, det var no budget - och det märktes.

Men visst, man får vara glad att det överhuvudtaget visas RR på svensk (nja) TV om än producerat på högskolenivå.

Förra året visade de ju på Viasat sport 1 direkt på kvällen hela Mc racet...
och det tom. utan att klippa bort något varv. Alltså direkt på söndagkvällen efter racet.
Det tycker jag var bra, dock så
kunde det ju varit en kanal som en annan har ju... :huvet
I år lär det nog vara mc med på direktsändningen är jag ganska säker på.

Har fått kontakt med Viasats Sportchef.
Återkommer med svar inom kort (hoppas jag).

Sä här svarade Magnus Dahlborn:

Jodå - det kommer i klassen som numera heter SM 600 Supersport. Bitar av det kommer i direktsändningarna.

Mao ser det lovande ut för oss som hoppas på att få se en del av er här på SH i direktsändning :tummenupp

Om ViaSat slutar med sina djurplågeriprogram (rodeo) så beställer jag kanalerna direkt! :)

sandstream skrev:
Sä här svarade Magnus Dahlborn:

Jodå - det kommer i klassen som numera heter SM 600 Supersport. Bitar av det kommer i direktsändningarna.

Det hade varit ännu roligare om han dessutom kunnat namne klassen rätt...

/Joakim

*/ ?>
Back