Statusrapport från Gamle Svarten

Suomalainen skrev:
.......
En stilla undran bara, hur kunde han glida över kurbsen? De är ju på insidan av kurvan och lowsidar man så glider man ju ut ur kurvan... :va

Krya på dig!

Det var inga kurbs där, men när asfalten tog slut och gruset tog över blev det stopp och han flög över hojen.

Har för mig att du kört på Gotland, visst var du med förra året? Hur som helt så vurpade han i S-kurvan efter första högern efter rakan. Han klarade alltså första böjen efter rakan men i vänstern när man kommer upp lite på krönet där vred han nog lite mycket på rullen på twinnen och lowsidade. Där svänger banan direkt höger igen men vad jag minns så gick han ut i gruset innan kurbsen för högerböjen kommer.

Kreuger skrev:
Det var inga kurbs där, men när asfalten tog slut och gruset tog över blev det stopp och han flög över hojen.

Där svänger banan direkt höger igen men vad jag minns så gick han ut i gruset innan kurbsen för högerböjen kommer.

Helt korrekt :tummenupp

Sedan i Lördags har tankarna hela tiden återkommit kring Jocke.
En sammanbiten Jocke satt där och väntade efter att 2ono som arbetar som ortoped hade gjort en besiktning av ryggen och dömt ut honom.
Jockes glimt i ögat som alltid finns där saknades :( , det var olustigt!

Jocke ringde från Visby lasarett senare på dagen och meddelade att det skulle bli en flygtur till KS nu. Det kändes bra att höra hans röst och han lät hoppfull, vilket var skönt.

Tankarna kretsade dock ändå hela dagen och natten kring Jocke trots allt ståhej runtomkring som hände dagarna i ända.
På Söndagen hade Freppa lite mer info, Jocke hade flyttats och skulle opereras på måndagen, det såg ljust ut än så länge.

Det var lite rörande att se hur många som brydde sig om Jocke och frågade hur det hade gått och så, tror säkert vi fick frågan 100 gånger på söndagen.

Hälsade på Jocke idag direkt när vi kommit hem.
Gubben var opererad och hade fått nackkrage nu och kunde vara uppe på benen och springa om han ville, men lite vila var nog på sin plats. Han låg där med droppet och väntade på sin goda middag som nu blivit kall :crazy1:

Man får sig som sagt en rejäl tankeställare. Det behövs inte mycket för att allt ska gå åt helvete och livet ska vändas upp o ner.
Jocke hade verkligen änglavakt mitt o olyckan.

Se till att bli bra nu Jocke, vi tänker på dig.

Röda korsets hjälppersonal bad oss hälsa, Gotland Ring-Gubben (ni som såg Karl-Axel vet vem jag menar) , Instruktörer och alla deltagare.

/Nitrous , Liwa1 & Leja

Jag och Katie var förbi han idag och morsade. Han blev jätteglad över Svensk Damtidining och en nallebjörn.

Han verkade må bra annars, humorn fanns där :D Ett gott tecken!

RoLLER skrev:
Jag och Katie var förbi han idag och morsade. Han blev jätteglad över Svensk Damtidining och en nallebjörn.

Han verkade må bra annars, humorn fanns där :D Ett gott tecken!

Om Jocke blir glad över Svensk Damtidning (prenumenurerar RoLLER måhända på den?) så blir jag orolig.... :gnissla

Jag utgår dock från att det rör sig om tillfällig sinnesförvirring från Jockes sida, dvs glädjen runt Svensk Damtidning..... eller... :3freak

Men, som skrivet, glad höra att det hela verkar gå bra, när det varit så nära bli så fel.

/B

Last edited:
Känner inte Jocke men hoppas att allt blir bra!

Lite trist att det var folk som skällde på de stackars Röda Kors-människorna.
De kan ju inte tvinga någon att ligga kvar hur gärna de än vill :(

Hoppas han kryar på sig! Tråkigt att han råkade illa ut under en sådan för övrigt lyckad helg! Hälsa honom från lilltjejen på FZRen :)

benkar skrev:
Om Jocke blir glad över Svensk Damtidning så blir jag orolig....

Vi tyckte bara att han skulle få något att läsa och vi kände att en hojtidning kanske inte vore det bästa. :va Har dessutom en känsla av att den kommer läsas...... :hihi

Då han faktiskt har DVD-spelare på rummet blir det film leverans i dagarna.
Freppa: han ville gärna låna din "tyska samling" :rofl

Jätte skönt att se honom glad och stå ut med alla oss som ville klappa bättre.

Efter att ha sett röntgenbilderna kan jag bara säga :Bugar till turen / änglavakten han hade med sig.

Vi är många som gläds med dig Jockelainen att det gick så pass bra!

Lite läskigt i efterhand när man tänker på hur det kan gå, hur lite som skiljer mellan 3-4 månaders sjukskrivning och ett liv i rullstol/sjuksäng....

När jag mosa en kota i ländryggen så kändes det ju bara som att jag fått jordens ryggskott, jag kom iofs inte upp på fötter men visst faen försökte jag, allmänt chockad och förvirrad så är ju hjärnkontoret inget under av klarhet och sunt förnuft.

Aja, kul att se nyllet på "han, den där" som postar så störda inlägg :)
Krya på sig Jocke, nu blir det lååång-semester.
Om du får en sådan där snygg korsett som jag fick så ska du veta att den kammar in hur många barmhärtighetspoäng som helst hos brudarna, inte alls så dumt (jag har sparat på min). :)

Såg att du satt upp i fållan med en massa folk omkring dig när jag kom åkandes och tänkte direkt: "Skönt att det gick bra". Tänk så fel man kan ha! Nu har det ju gått vägen i alla fall trots allt och hoppas att du är på benen igen fortare än kvickt!

/Dino

Ps. Blev det någon kateter som Freppa propsade på eller? :rolleyes:

Riktigt läskigt det där! Speciellt som det verkade rätt ok i depån, skenet bedrar. Otroligt skönt att det inte blev värre iallafall.

Tjoffe du får hälsa honom så mycket i morgon.

Krya på dig snabbt Jocke!

Va fan Jocke! Inte hålla på å krasha mer nu. :(

Håller tummarna för att allt ska gå bra!

Kreuger skrev:

Har för mig att du kört på Gotland, visst var du med förra året? Hur som helt så vurpade han i S-kurvan efter första högern efter rakan. Han klarade alltså första böjen efter rakan men i vänstern när man kommer upp lite på krönet där vred han nog lite mycket på rullen på twinnen och lowsidade. Där svänger banan direkt höger igen men vad jag minns så gick han ut i gruset innan kurbsen för högerböjen kommer.

Tog bort den frågan, men du hann visst citera... :huvet Kollade på swedies film och insåg att det fanns ju en massa curbs som man kunnat glida in i efter en lowsider (även om det nu inte var curbs ändå).
Stämmer att jag var där förra året, den kurvan gav man gärna på lite i för att få fart ut... åkte om några på yttern där tom för att man var lite ivrig, inte så smart kanske men hornen växer ju ut rätt snabbt på bana. :)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT