Kreuger skrev:
Det var inga kurbs där, men när asfalten tog slut och gruset tog över blev det stopp och han flög över hojen.
Där svänger banan direkt höger igen men vad jag minns så gick han ut i gruset innan kurbsen för högerböjen kommer.
Helt korrekt
Sedan i Lördags har tankarna hela tiden återkommit kring Jocke.
En sammanbiten Jocke satt där och väntade efter att 2ono som arbetar som ortoped hade gjort en besiktning av ryggen och dömt ut honom.
Jockes glimt i ögat som alltid finns där saknades

, det var olustigt!
Jocke ringde från Visby lasarett senare på dagen och meddelade att det skulle bli en flygtur till KS nu. Det kändes bra att höra hans röst och han lät hoppfull, vilket var skönt.
Tankarna kretsade dock ändå hela dagen och natten kring Jocke trots allt ståhej runtomkring som hände dagarna i ända.
På Söndagen hade Freppa lite mer info, Jocke hade flyttats och skulle opereras på måndagen, det såg ljust ut än så länge.
Det var lite rörande att se hur många som brydde sig om Jocke och frågade hur det hade gått och så, tror säkert vi fick frågan 100 gånger på söndagen.
Hälsade på Jocke idag direkt när vi kommit hem.
Gubben var opererad och hade fått nackkrage nu och kunde vara uppe på benen och springa om han ville, men lite vila var nog på sin plats. Han låg där med droppet och väntade på sin goda middag som nu blivit kall :crazy1:
Man får sig som sagt en rejäl tankeställare. Det behövs inte mycket för att allt ska gå åt helvete och livet ska vändas upp o ner.
Jocke hade verkligen änglavakt mitt o olyckan.
Se till att bli bra nu Jocke, vi tänker på dig.
Röda korsets hjälppersonal bad oss hälsa, Gotland Ring-Gubben (ni som såg Karl-Axel vet vem jag menar) , Instruktörer och alla deltagare.
/Nitrous , Liwa1 & Leja