TomK
hela världen är min rejsingbana
Vi har förbokat boende på Valborg (ungdomsgården i Söderby) den första helgen i september (alla andra helger är bokade). Vad som återstår, är att de ska kolla att det även på torsdagen och fredagen är ledigt. Det var någon rallycrosstävling den helgen på banan intill och de måste undersöka huruvida det kommer att ställas husvagnar m.m. på kartingområdet. I övrigt är det bara några få bokade grupper som ska hyra kart den helgen (på fredag och lördag, bl.a. en svensk mc-klubb; Sunshine MC).
Alternativet är helgen efter, men då är det ett begränsat antal deltagare och som får bo uppe på "vinden". Det fungerar hyfsat, men är förstås inte riktigt lika optimalt för matberedning och svängrum att röra sig på. Kanske max 15 deltagare i så fall, för att inte bli trångbodda mer än nödvändigt.
Återkommer när jag vet närmare.
Vad de ställer som krav på hojarna är uppsamlingskärl och plastskydd under fotpinnarna (skrap/krasch-skydd). Banan skulle ha asfalterats om för flera år sedan, men de snålar på slantarna och är därför inte så glada över extra slitage i form av revor i ytan.
Alternativet är helgen efter, men då är det ett begränsat antal deltagare och som får bo uppe på "vinden". Det fungerar hyfsat, men är förstås inte riktigt lika optimalt för matberedning och svängrum att röra sig på. Kanske max 15 deltagare i så fall, för att inte bli trångbodda mer än nödvändigt.
Återkommer när jag vet närmare.
Vad de ställer som krav på hojarna är uppsamlingskärl och plastskydd under fotpinnarna (skrap/krasch-skydd). Banan skulle ha asfalterats om för flera år sedan, men de snålar på slantarna och är därför inte så glada över extra slitage i form av revor i ytan.