Statistik.

1. Goda köregenskaper
2. Bra Kvalité
3. Billiga reservdelar
4. Billig försäkring/skatt
5. Högt andrahandsvärde
6. Fint utseende
7. Låg förbrukning

Sporthoj
 
1 - Bra Kvalité
2 - Goda köregenskaper
3 - Fint utseendet
4 - Låg förbrukning
5 - Högt andrahandsvärde
6 - Billig försäkring/skatt
7 - Billiga reservdelar

4,5,6,7 är inte särskillt viktiga ifall man inte läst allt för mycket negativt om hojen/märket man ska köpa.
 
1. sketasnabb
1. fräna färger
1. hög liggafaktor
1. låta som ett jetplan

sorry, trött...
 
1. Goda köregenskaper
2. Billig försäkring/skatt
3. Bra Kvalité
4. Fint utseende
5. Högt andrahandsvärde
6. Billiga reservdelar
7. Låg förbrukning

(Gäller offroad/tourer)
 
Avser Sporthoj.

1. Fint utseende
2. Bra Kvalité
3. Goda köregenskaper (kommer ändå aldrig kunna nyttja dessa till max)
4. Billiga reservdelar
5. Högt andrahandsvärde
6. Billig försäkring/skatt (Kan jag glömma så läge jag vill ha sporthoj)
7. Låg förbrukning

Sorry för extra komentarerna men kände att jag var tvungen.

Mvh Fredric
 
1. Fint utseende
2. Bra Kvalité
3. Goda köregenskaper
4. Billig försäkring/skatt
5. Högt andrahandsvärde
6. Billiga reservdelar
7. Låg förbrukning

Sporthoj
 
tack så mycket för svar! Angående dig Sticke så skulle jag rekomendera dig att inte söla ner mitt ganska seriösa arbete med massa fjantigt prat utan hellre komma tillbaka senare när du är lite piggare ;)
 
1.MÄKTIG MOTOR !!!! :D

2.Goda köregenskaper

3.Fint utseendet

4.Högt andrahandsvärde

5.Billig försäkring/skatt

6.Billiga reservdelar

7.Låg förbrukning
 
Sporthoj:

1 - Goda köregenskaper
2 - Bra Kvalité
3 - Låg förbrukning?
4 - Billig försäkring/skatt
5 - Högt andrahandsvärde
6 - Billiga reservdelar
7 - Fint utseendet
 
detta är riktat till PutteLiten men skriver det i tråden för att klargöra för alla.
Jo visst vet jag att det är viktigt hur man lägger upp all information man får när man ska redovisa det som statistik. Varför jag har tagit dom här 7 kriterierna är för att jag ska kunna redovisa vad som är viktigast för en köpare när han ska köpa en hoj. Jag har ju även delat in det i Sporthoj och Glidare här på sporthoj.com, jag har även lagt ut detta på enduromx.com där jag har delat upp det i cross/enduro för att se skillnaderna mellan just "sporthojar/glidare" och "cross/enduro".
Detta är en uppgift på Matematik B som jag läser nu när jag går 1'a året i gymnasiet.

Sen så med din kommentar med servicekostnader så la jag allt under "dyra reservdelar" för att det inte skulle bli så jättemånga alternativ att sammanställa.

Väldigt bra med kommentarer så man lär sig lite på resans gång!
vill gärna ha fler svar nu så man har mer att gå efter!

MVH Peete!

:)

Vill bara säga att det var med välvillighet som jag kommenterade och inte bara röstade. Har 10 KTH poäng i just statistik och jag tycker just statistik är det mest intressanta matte-området som finns, fast, ack så misshandlat och felanvänt av okunniga. Sedan så vart det ju ett tag sedan jag pluggade, så detaljkunskapen är bortblåst... Eller var det bortdrucken :va :lol


Åter till uppgiften.

Jag tolkade inte reservdelar som servicekostnader, även om jag kan se logiken i det, och ser inget fel i att inkludera dem. MEN, det måste klargöras (lite bättre kanske). Jag är tror (jo, tror efter som jag inte har undersökt det...) att du hade fått högre poäng på "dyra reservdelar" om det varit klart att det inkluderade verkstads service. :)
Och jag grundar det på att många som jag känner säger att de inte kör Ducati pga höga ägarkostnader (service i detta fallet, då försäkringen inte är högre än för en GSXR/R1/ZXR/CBR). Om man hör att en 2000 milaservice för hojen kostar runt 10-12.000 kr så drar man sig ju lite för att köpa den hojen när det kostar 1/2 för de flesta andra.


Ska bli intressant och se vad du får för slutresultat (om du publicerar dem här).

:hej
/Putte
 
Last edited:
Sporthoj:

1 - Bra Kvalité
2 - Goda köregenskaper
3 - Fint utseendet
4 - Billig försäkring/skatt
5 - Högt andrahandsvärde
6 - Billiga reservdelar
7 - Låg förbrukning
 
jag kör sporthoj och oftast på bana.

1. Goda köregenskaper
Tolkar det som motoreffekt och chassi. Hojjen ska vara ybersnabb och superlätt.
(Detta utgår ca 80% av mitt val av motorcykel i dagsläget.)

2. Bra kvalitet
(10% styrs av detta)

3. Fintutseende.
(5%)

4.5.6.7 övriga val är nästan ovisentliga i valet av sport hoj.
och kommer på samma plats. utgör tillsammans ca 5% av mitt val.



Om jag skulle köpa en annan typ av gathoj.
Tex en touring eller sporttouring eller något som jag ska fara runt många mil på gata, semester, till och från jobbet eller bara för en kvälstur så är mina val helt annorlunda.


1. Billig försäkring
2. Låg förbrukning
3. Goda köregenskaper - Komfort
4. Fint utseende
5. Bra kvalitet
6. Högt andrahandsvärde
7. Billiga reservdelar
 
1 - Bra Kvalité
2 - Goda köregenskaper
3 - Billig försäkring/skatt
4 - Billiga reservdelar
5 - Högt andrahandsvärde
6 - Fint utseendet
7 - Låg förbrukning

Sport
 
• Goda köregenskaper
• Bra Kvalité
• Fint utseendet
• Billig försäkring/skatt

Resten är ointressant men i denna ordningen

• Högt andrahandsvärde
• Billiga reservdelar
• Låg förbrukning
 
Avser sporthoj.

1 Goda köregenskaper
2 Bra Kvalité
3 Billiga reservdelar
4 Billig försäkring/skatt
5 Fint utseendet
6 Låg förbrukning
7 Högt andrahandsvärde
 
1. Goda köregenskaper
2. Bra Kvalité
3. Fint utseendet
4. Billig försäkring/skatt
5. Högt andrahandsvärde
6. Billiga reservdelar
7. Låg förbrukning
 
1. Fint utseendeT (Ligga e vik-thigt)

2. Goda köregenskaper (Vik-thigt men inte prio 1 då alla litehojar i dag är bra)

3. Bra Kvalité (som ovan)

4. Högt andrahandsvärde (Stor del av ekonomin men inte baserad på hojmodel utan enskilld affär)

5. Billig försäkring/skatt (man får det man får)

6. Billiga reservdelar (som ovan)

7. Låg förbrukning (sket samma:mad: )


raaaaaap!
 
1. Goda köregenskaper
2. Fint utseende
3. Bra Kvalité
4. Billiga reservdelar
5. Billig försäkring/skatt
6. Högt andrahandsvärde
7. Låg förbrukning

Sporthoj
 
1. Billig försäkring/skatt (skatten är försumbar)
2. Goda köregenskaper (bekväm, lätt och smidig)
3. Fint utseendet
4. Bra Kvalité
5. Högt andrahandsvärde
6. Låg förbrukning (tänker sällan på att jag ska köra snålt)
7. Billiga reservdelar

Avser nakna hojar som min Honda Hornet 600.
 
Last edited:
Back
Top