Statistik över nya hojar 2004

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En fuling
Några försökte gissa vilken plastraket R1/ZX10 som sålt bäst under -04, så jag ordnade statistik från MCRF. Rettan verkar vara överlägset bäst säljande.
:tomten

Den ligger här i några dagar:

Edit: länk borttagen.

Last edited:
Här i stan låter det som om det bara sålts CBR1000RR iaf, 2 sånna har jag sett, Yamahacenter hade inte sålt nån sporthoj iår :D

R1 230st
Honda 101st
Kawa 53sr
Gixxer 38st

detta gäller 1000cc.

Som jag så tidigare då, R1 rockar röven ur alla:)

Tack för en grym statistik:)

Ravetrancer skrev:
R1 230st
Honda 101st
Kawa 53sr
Gixxer 38st

detta gäller 1000cc.

Näjj, det är ju som vanligt: alla fuckon tror att R1an är bäst och sen köper dom den...

Ingen literhoj rockar röven av någon annan nuförtiden.. föraren gör betydligt mer skillnad...

//jaG

Ninjaboy skrev:
Försäljningsmässigt kanske...

försäljningsmässigt och framförallt utseendemässigt,,,det finns ingen snyggare hoj än R1-04!!!!! Tack Yamaha :Bugar

Det var nära att jag köpte kawan tur att man tänkte till :)

Ninjaboy skrev:
Smaken är som baken... :arsele

kollade dina bilder det verkar som om kawan har klart bättre stöd än yamman,,,den verkar stå bra nästan överallt,,jag såg inte en bild när hojen rullade!

Ravetrancer skrev:
R1 230st
Honda 101st
Kawa 53sr
Gixxer 38st

detta gäller 1000cc.

Då blir det nog en ny gixxer 1000 till nästa år istället då, vill inte vara som alla andra, måste va lite originell o med lite ändringar på gixxer 05´an så blir den nog så snygg den med :tungan

Bifogat

• gixxer_1000_05.JPG
    gixxer_1000_05.JPG
    90.2 KB · Visningar: 133
ingon skrev:
kollade dina bilder det verkar som om kawan har klart bättre stöd än yamman,,,den verkar stå bra nästan överallt,,jag såg inte en bild när hojen rullade!

Bra hoj har jag men inga bra (hoj)kompisar som fotar. 60-70 mil bana i sommar och inte en bild. :( Hur mycket har du själv kört i år?

Ninjaboy skrev:
Bra hoj har jag men inga bra (hoj)kompisar som fotar. 60-70 mil bana i sommar och inte en bild. :( Hur mycket har du själv kört i år?

Jag har 1100 mil på mätaren, (Fick hojen den 14/6),,varav 150 på bana är kanonöjd med hojen,,,,hade nog inte varit missnöjd med kawa heller, tror jag iallafall,,,men man måste ju hålla på märket man kör!!!!!!
Hur många mil har du fått totalt?

825 ungefär. Körde 300 mil (ensam) till Nürburgring på 4 dagar varav två dagar med drygt 100 mil så det går fint att toura också. :) Sedan var jag hemma några dagar innan jag åkte norröver till päronen och det blev 200 mil på 4 dagar varav två 75 milsetapper. Så 500 mil blev det på mindre än 2 veckor sedan bana och lokal åkning då.

Du har verkligen kört mycket :yoparty , tycker att väldigt många sporthojsåkare verkar köra 2-300 mil bara.

Har precis passerat 1100 mil på mätaren,, fick hojjen sista veckan i juli,,
har inte ångrat en sekund mitt val av hoj,, massor av vrid o härligt v-twin muller + vettig soppaförbrukning,,, vid normalkörning ca:0,55-0,6, blåkörning max 0,80 snålkörning 0,47,,,,,, :yoparty :yoparty :banana

ingon skrev:
Jag har 1100 mil på mätaren, (Fick hojen den 14/6),,varav 150 på bana är kanonöjd med hojen,,,,hade nog inte varit missnöjd med kawa heller, tror jag iallafall,,,men man måste ju hålla på märket man kör!!!!!!
Hur många mil har du fått totalt?

1100 mil på 1,5 månad! Sist jag körde bana började bränslelampan lysa efter 13,5 mil (nytankat innan). Snitt 1L/mil...

Ninjaboy skrev:
825 ungefär. Körde 300 mil (ensam) till Nürburgring på 4 dagar varav två dagar med drygt 100 mil så det går fint att toura också. :) Sedan var jag hemma några dagar innan jag åkte norröver till päronen och det blev 200 mil på 4 dagar varav två 75 milsetapper. Så 500 mil blev det på mindre än 2 veckor sedan bana och lokal åkning då.

Du har verkligen kört mycket :yoparty , tycker att väldigt många sporthojsåkare verkar köra 2-300 mil bara.

Man har ju köpt hojen för att använda den,,,körde 310 mil genom Polen till Prag sedan en sväng i tyskland österike och därefter Brno och spanade in motogp,,,sedan sträckkörde vi Brno- Avesta sov 2 timmar på färjan mellan Sassnitz-Trelleborg totalt ca 140 mil, nästan 20 timmar med stopp och färja! Hojen funkade kanon för touring också polarn körde VFR 800 provade nån timme med den,,,och jag är helt säker på att jag aldrig skulle byta till mig en sådan,,jag tycker min är betydligt bättre touringmaskin än den!!! sen ska vi inte tala om hur mycket bättre den är på bana eller kurviga vägar!!!!

jocke i köping skrev:
Har precis passerat 1100 mil på mätaren,, fick hojjen sista veckan i juli,,
har inte ångrat en sekund mitt val av hoj,, massor av vrid o härligt v-twin muller + vettig soppaförbrukning,,, vid normalkörning ca:0,55-0,6, blåkörning max 0,80 snålkörning 0,47,,,,,, :yoparty :yoparty :banana

Snålkörning har jag provat lite men då drog den under halvlitern,,,på bana drar den drygt en liter!!!! Bra kört 1100 mil på så kort tid har det blivit nån långtur?

nja långtur eller inte men jag var ner till Brno o tittade på Gp´t o sedan åker jag ofta långa sträckor på helgerna,, har varit både till kristiansund i norge(210 mil ToR) o Dk sedan lite pubertetsåkande när vädret tillåter,, inte ovanligt med en 50 mila runda på en em/kväll(sen kväll) när vädret tillåter,,
hälsar gärna på komoisar både i Norrland o Skåne hela sommaren,,
Gillar som sagt o åka hoj :tummenupp

ingon skrev:
Snålkörning har jag provat lite men då drog den under halvlitern,,,på bana drar den drygt en liter!!!! Bra kört 1100 mil på så kort tid har det blivit nån långtur?

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025