Stationär dvd-spelare som klarar ALLA fabrikat

Elgasen

Antal krasch: 0st
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
K1300R -09, EXC 350 Racing -05
Finns det någon DVD-spelare som klarar alla fabrikat av dvd+rw skivor?
Finns det något att gå efter vid köp av skivor så man vet att de ska fungera? Jag köpte i veckan dvd+rw skivor som fungerade klockrent i min dator. Min stationära dvd spelare som aldrig tidigare klagat på olika fabrikat av dvd+rw skivor klarade inte läsa dessa alls. Nu är jag sur och vill ha en dvd spelare som klarar alla dvd+rw skivor. Finns det någon sådan?
Jag skiter fullständigt i om den klarar divx och andra skitformat, bara den klarar visa dvd filmer så är jag nöjd.

Last edited:
jag har en yamaha modell 2-3år gammal. Den är kännd för att ta alla skivor och det gör den. De nyare modellerna är inte så kompatibel som den. Fick tips och köpte en begagnad för den inte fanns som ny. Ska kolla vad modellen heter när jag kommer hem.

EDIT:
Yamaha DVD-S540
ingen annan en denna.........

Last edited:
Mr K skrev:
jag har en yamaha modell 2-3år gammal. Den är kännd för att ta alla skivor och det gör den. De nyare modellerna är inte så kompatibel som den. Fick tips och köpte en begagnad för den inte fanns som ny. Ska kolla vad modellen heter när jag kommer hem.

EDIT:
Yamaha DVD-S540
ingen annan en denna.........
Jo, Yamaha DVD 550 klarar alla jag har provat......... :tummenupp

R1 Uffe skrev:
fick höra av en kompis som har jobbat som butikschef på siba att det är bättre laser i 540 än 550 därför pallar den mera. men 550 tar divx oxå det gör inte 540 ........

bägge e kanonapparater

R1 Uffe skrev:

Instämmer. Men jämför man sedan 550(har en själv) med Philips så ser man att de är desamma, men till 2/3 priset jämfört med Yamaha. De har identisk bakpanel och fjärrkontrollen fungerar till bägge. Förmodligen är bägge fabrikaten tillverkade av Flextronics eller liknande.

Min LG spelare med kombinerad vhs och dvd har hittils tagit alla skivor jag satt i den. Nu börjar den dock ge upp efter ungarnas misshandel. Det gör väldigt lite eftersom den kostade en tredjedel av min första dvd.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg