Startspärr cbr 929

Serbius

CЛABИША/Serbius
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Nära Havet i ett hus på 157m2
Hoj
Yamaha Fz6s 2004:a
f.d ägaren till min hoj hade stöldförsök på 929:an,
lyckligtvis så stal dem aldrig hojen utan bara bänt upp den lilla rostfria brickan som täcker tändningslåset.

så idag tänkte jag försöka rätta ut den biten som stack upp.
(nytt t-lås 1500kr)

tog skruvmejsel samt en hammare o bankade försiktigt på denna bricka,gick galant,

allt ser jättebra ut men nu får jag inte igång hojen!! :huvet

Frågan e följande:

Har startspärren fått sig en oavsiktlig smäll eller??

vad kan det vara för fel??

HJÄLP!!!!!
 
BalkanBoy skrev:
f.d ägaren till min hoj hade stöldförsök på 929:an,
lyckligtvis så stal dem aldrig hojen utan bara bänt upp den lilla rostfria brickan som täcker tändningslåset.

så idag tänkte jag försöka rätta ut den biten som stack upp.
(nytt t-lås 1500kr)

tog skruvmejsel samt en hammare o bankade försiktigt på denna bricka,gick galant,

allt ser jättebra ut men nu får jag inte igång hojen!! :huvet

Frågan e följande:

Har startspärren fått sig en oavsiktlig smäll eller??

vad kan det vara för fel??

HJÄLP!!!!!

Det kan ju vara så.... Händer det ingenting när du vrider på nyckeln ? Är den stendöd eller startar hojen och stannar efter några sekunder ?
I bästa fall är det bara nytt tändningslås. Skall du byta ut hela HIS systemet så snackar vi multum med stålar.
 
KennethN skrev:
Det kan ju vara så.... Händer det ingenting när du vrider på nyckeln ? Är den stendöd eller startar hojen och stannar efter några sekunder ?
I bästa fall är det bara nytt tändningslås. Skall du byta ut hela HIS systemet så snackar vi multum med stålar.



Sexig bild kennet! :kär

Blir det banåkning imorn eller?
 
KennethN skrev:
Det är alltid bankörning :) ... bara vädret är bra och man inte måste jobba.


Härligt! Vet du om ponny ska ner? Har inte surrat med han på evigheter, har dock ringt han men utan svar...måste snacka med han, lars är ju ute på europa semester med hojen, vi funderade ju på om man kunde klämma in min emellan doms, men ska han ner imorn så är det ju ett guld läge :tummenupp får man ju gott om plats i bussen, dock jobbar jag :död
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top