Startproblem

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Hoj
CBR1000 -08
SUCK... Har nyss gjort ventiljustering på hojen och nu när jag ska starta den så går den inte. Men att den inte startar tror jag inte beror på ventiljusteringen utan på något annat. För när jag skulle starta den innan jag skulle justera ventilerna så startade den inte heller och den brukar alltid starta direkt.

Sist jag körde med den så spöregnade det och jag körde in hojen direkt i garaget. Nu när jag startar den så går den endast med full choke. Då verkar motorn gå ganska bra och det går även att varva upp den lite, inga missljud eller nått. Men när jag drar ner på choken så dör cykeln direkt. :confused:

Jag förstår inte alls vad som har hänt???

Tacksam för ALL hjälp!

Jag håller på att bli tokig på det här felet, kan inte alls komma på vad det kan vara??? Någon som har något tips på felsökning?

Kolla lågfarts munstyckena, gör ren förgasarna kan hjälpa, förutsatt att den går på alla cyl...

Den går på alla... Men kan förgasarna bara blivit skitiga sådär direkt, så att den inte går alls?

ÄÄÄÄÄÄÄÄNTLIGEN!

Nu går hojen äntligen igen! Efter otaliga timmars felsökande så hittades äntligen felet. Jag rev bort all eltejp från kabelstammen och det var ingen vacker syn, massa gegga (läs vatten/sand) inne i hela skiten. Så efter att ha torkat rent längst efter alla kablar och tejpat om alla skarvar samt nästan hela stammen så gick cykeln klockrent igen (puh!).

Som jag skrev tidigare så gick den på alla fyra cylindrar först, men senare när jag försökte starta den efter jag hade dränerat förgasarna så gick den endast på 2?? Det märkliga var ju att den hade gått på alla 4 tidigare, men det måste ha blivit något konstigt överslag eller nått som gjorde att den inte fick nog med ström eller nått? :3freak

Men som sagt nu är det bara slänga in nytt filter och ny olja sen är det bara åka ut och gasa igen! :yoparty

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år