Startproblem !

TokJohan

Medlem
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
290 hk...Fast på 4 hjul
Jahaaaa !
Körde lite idag och efter några mil stannar vi hojarna för ena killen tycker att hans bakdäck beter sig konstigt !
Vi började kolla vad det kunde vara och märkte att muttern som håller fast däcket var borta :skrämd hojen e en R1 02:a !
Iaf till mitt problem när vi skulle åka därifrån så startade inte min hoj !
Inget händer när jag trycker på startkanppen !
Dödarknappen e som den ska vara !
Vad kan det vara för fel ?
Har nu även kollat säkringen men den e hel !
Det låter inte ett skit när jaf trycker på knappen den e helt död !
Har aldrig haft det problemet förrut,vad faaan kan det vara ?

// TOK :fyllisar

Superovanligt fel säkert, men bara för att jag nyss fick det så kan jag ju skriva det ändå.. Jag fick fel på brytaren på kopplingshandtaget så enda läget startmotorn fungerade i var i neutral med kopplingen ute. Tog en jävla tid att fatta vad som var fel, jag är så van att hålla in kopplingen när jag startar.. :D

Jag har testat allt !
Men det händer inte ett skit,tror att det är en sladd som gått av eller något !
Vette fan vad det kan vara annars !

Mer svar tack !

URRninja skrev:
Superovanligt fel säkert, men bara för att jag nyss fick det så kan jag ju skriva det ändå.. Jag fick fel på brytaren på kopplingshandtaget så enda läget startmotorn fungerade i var i neutral med kopplingen ute. Tog en jävla tid att fatta vad som var fel, jag är så van att hålla in kopplingen när jag startar.. :D

Jag har samma fel. Hur löste du det? :va

Om du provar att rullstarta den hoppar den igång då eller fortfarande som en dö häst(som Bosse bildoktorn skulle sagt)

f.lofgren skrev:
Om du provar att rullstarta den hoppar den igång då eller fortfarande som en dö häst(som Bosse bildoktorn skulle sagt)

Jag kan svara för jag var med. Den startar som vanligt om man "hoppar" igång den men inte om man kör med startmotorn. Då e den heldöd kaputt. Inget händer. Bara dött...typ nada...Ni hajjar va! ;)

P-son skrev:
´
Köper man nytt sånt då eller kan man fixa det?

I det här fallet hade det bara ärgat lite så jag fixade det tillfälligt genom att rucka lite på det, då fick det kontakt igen. Men det blir såklart till att ta isär och göra rent ordentligt när jag orkar.

Om den startar när ni rullar igång den så är det iallafall inte fel på någon brytare.Låter mer som reläet till startmotorn som inte är med riktigt.Kolla om reläet drar(klickar) vid tryck på starten.Om inte så prova rengör kontakten till reläet.

har nu plockat bort tanken för att göra en felsökning,men jag är ju inte så "meksmart" så jag vet ju inte riktigt vad jag ska kolla efter !
Typ vart sitter starmotorn hur ser den ut (tror jag har hittat den men e inte helt säker)
Någon som har en bild där man ser den när den sitter på hojen !
Någon som kör zx9:a som haft samma problem kanske ??

tacksam för svar VILL JU FÖR FAAN KÖRA !!

TokJohan skrev:
Ja den startar utan problem när den rullas igång !

Missade att P-son redan svarat på det.. Men har ni kollat så det inte helt enkelt är startknappen som är trasig?

URRninja skrev:
Missade att P-son redan svarat på det.. Men har ni kollat så det inte helt enkelt är startknappen som är trasig?

Nu när jag plockat bort tanken så hör man att det käpper till när man trycker
på startknappen !
Men inte så högt som det låter när batteriet e dåligt !

TokJohan skrev:
Nu när jag plockat bort tanken så hör man att det käpper till när man trycker
på startknappen !
Men inte så högt som det låter när batteriet e dåligt !

Har du testat med startkablar trots allt? Fungerar inte det så tror jag att lofgren är inne på rätt spår, startsolenoiden.

Nyheter
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...