Startproblem!!

Evil_Henke

Nyrakad pung!!
Gick med
7 Sep 2003
Ort
MovieRoad..
Hoj
TTR 125 -05 CBR 600 -02 Er6-n 07
var nyss ut och åkte en repa!! mörkt, blött, kallt och halt!! men KUL!! men till problemet!! jag har så jävla svårt att få igång den när den är kall!! :huvet när jag har choken i vill den inte tända alla utan jag får kicka några ggr utan choke ( många ggr ) och sen hoppar den igång med choke fast på ett enligt min åsikt för högt varvtal?? kanske jag som är talanglös och inta fattar mej på den bara!! :kocko
hursomhelst så är jag tacksam för tips om vad jag gör fel!!
 
hepp!

har exakt samma problem...speciellt när vi pratar om att kicka igång den vid 0-10 grader... det tar väl en 5-6 minuter =)
 
Raggarn skrev:
hepp!

har exakt samma problem...speciellt när vi pratar om att kicka igång den vid 0-10 grader... det tar väl en 5-6 minuter =)

jag blir fan het slut av att kicka så länge och framför allt blir jag förbannad!!! :huvet ingen som vet vad det kan vara för fel eller om det är jag som gör fel!!?
 
Evil_Henke skrev:
var nyss ut och åkte en repa!! mörkt, blött, kallt och halt!! men KUL!! men till problemet!! jag har så jävla svårt att få igång den när den är kall!! :huvet när jag har choken i vill den inte tända alla utan jag får kicka några ggr utan choke ( många ggr ) och sen hoppar den igång med choke fast på ett enligt min åsikt för högt varvtal?? kanske jag som är talanglös och inta fattar mej på den bara!! :kocko
hursomhelst så är jag tacksam för tips om vad jag gör fel!!

Jag brukar göra så här på min (sen får alla andra experter tycka vad dem vill) när det är kallt eller den har stått länge:

1. Drar ut choken.
2. Drar in Dekomp, håller full gas och kickar 3-4ggr.
3. Släpper dekomp, gasar fullt 2-3ggr (förgasaren sprejar in soppa då i cylen)
4. Kicka igång, startar direkt, givetsvis med hög tomgång pga chocken.
5. Återställ chock och varmkör
6. Burn out and Slide in.
 
kicka några ggr med dekompen inne. dra på choke och kicka tills du hör "klicket", tryck sedan in dekompen och kicka precis förbi läget bara. sedan visspar du till så vipps är den igång!
:D

:banana

nä men ärligt, testa detta.
 
devetdu skrev:
kicka några ggr med dekompen inne. dra på choke och kicka tills du hör "klicket", tryck sedan in dekompen och kicka precis förbi läget bara. sedan visspar du till så vipps är den igång!
:D

:banana

nä men ärligt, testa detta.

ska testa.. var ute och körde nyss och jag fick igång den lättare idag!! kanske behövs lite snits bara.. nån som har problem med att kröken glöder om man står stilla på tomgången ett tag?? eller är det nåt fel?? :va
 
Evil_Henke skrev:
ska testa.. var ute och körde nyss och jag fick igång den lättare idag!! kanske behövs lite snits bara.. nån som har problem med att kröken glöder om man står stilla på tomgången ett tag?? eller är det nåt fel?? :va


Nä,det är inget fel. Det är så på min med och var så på min förra Duke när den var ny också. Det går över när du kört in hojen och allt är inslitet i motorn.
 
Ronny skrev:
Nä,det är inget fel. Det är så på min med och var så på min förra Duke när den var ny också. Det går över när du kört in hojen och allt är inslitet i motorn.

*pustar ut* tack.. det var skönt att höra!! ja, den e ju inte direkt inkörd än!!
 
tack för det dära tipsen med dekomp/gasning!!!

apropå nästan ingenting:
igår hjälpte jag en stackare i starten på Gotland grand national. han var ensam kvar av 900 hundra åkare, stod å kickade i minuter.

Sen skrek han könsord å sparkade på hojen, då kliver endurodiggaren (jag=) fram å ber å få prova...
tror ni inte på fan att jag kickade igång hans sura WRF på 3 kickar.. =)

han var jävligt nöjd med min insats kan jag meddela..hoho
 
Holy Rider skrev:
Jag brukar göra så här på min (sen får alla andra experter tycka vad dem vill) när det är kallt eller den har stått länge:

1. Drar ut choken.
2. Drar in Dekomp, håller full gas och kickar 3-4ggr.
3. Släpper dekomp, gasar fullt 2-3ggr (förgasaren sprejar in soppa då i cylen)
4. Kicka igång, startar direkt, givetsvis med hög tomgång pga chocken.
5. Återställ chock och varmkör
6. Burn out and Slide in.


Jag var ute och körde en sväng idag, så jag testade ditt trick att starta när hojen var kall.
Jag hoppade över punkt nr 2 men den gick igång direkt iallafall :tummenupp .
Det verkar göra susen att torrgasa fullt två gånger så accpumpen sprejar fram lite färsk soppa innan man börjar kicka. :banana

:squid
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top