Startproblem ZX9R-03

Fre[delicious]

Döm Inte Mig - Jag Dömmer Inte Dig
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Oxelösund
Hoj
-03 Kawasaki ZX9R
Hej!
Nytt försök att få tips och hjälp om mitt problem på min kawa.
Den får ingen gnista på stiften och jag har bytt stift till nya för att utesluta det. Startmotorn går runt men den tänder inte:confused:
Tacksam för tips

//F
 
dåligt med kräm i batteriet?, elektroniken i zx9 är känslig för låg spänning, och är dte inte tillräckligt med juice i batteriet tänder den inte, även om startmotorn går runt
 
Tack för era svar....... Har nya tändhattar nya stift nytt batteri men ingen gnista! Alla säkringar är hela startreläet funkar och den får bensin:confused:
Har provat att springstarta den men nix pix.
Ser nog ut som jag får lämna in den och bli fattig.
Men tack för era försök att hjälpa mig:Bugar

Ps det sitter en tändspole till varje stift...... svårt att tro att alla fyra lägger av på samma gång Ds

F
 
Last edited:
Killswitchen? Stödkontakt? Annars låter det som hallgivaren eller vad den heter på Kawa.Den som ger signalen till tändningen .
 
Triggergivaren, cdi'n, elhärvan,transistorn, tändspolarna, -Tja, det finns mycke att felsöka. Lagade ett kabelbrott på min egen rackelblade idag mellan cdi o 2-3ans spole.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top