Incredible
Ny medlem
Skulle ut på premiärtur för året, och faktist med hojen eftersom jag köpte den i November förra året, körde bara några meter med den då(Ducati 999) Batteriet laddat, påställt och klart. Hojen hoppade igång och spann som en katt, i ca 5 minuter ca, sen började det smälla ur avgassystemet, och den började hacka, för att sedan lägga av helt. Det var ganska lite bensin i tanken så jag tänkte, att bäst att fylla på, så det gjorde jag, men sen när jag försäkte omstarta så ville den inte alls. Sedan efter några gångers försök, så kom den igång helt plötsligt, inga avgassmällar den här gången, däremot så gick den inte bra, och började gå ojämt efter några minuter för att sedan lägga av helt. Detta upprepade sig några gånger till både jag och batteriet började tröttna, först hopplöst att starta, sedan kom den, gick några minuter, för att sedan lägga av. Till saken hör att det är en 03a, som i princip bara varit riktigt körd en säsong, och det var sommaren 03, sedan dess har den inte gått något riktigt. Så då undrar jag vad som kan vara fel, och vad jag bör göra? Är medveten om att jag borde haft mer soppa i tanken eftersom att det kan ha blivit kondens, tänkte också på att soppan kanske stått och blivit dålig. Tacksam för svar...........Mvh/Arvid