Startproblem VFR -00

trgis

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2007
Hoj
VFR -00
Jag har nyligen köpt mig en Honda VFR 800 -00. Den fungerade felfritt i 1 v. Den dan den la av så gick den felfritt tills jag skulle stanna då den inte gick på tomgång utan bara slocknade. När jag nu försöker starta den så klickar det till som när startrelät slår till och sedan slocknar alla lampor och klockan nollställs. Jag har försökt att rulla igång den och det fungerar hjälpligt men om varvtalet sjunker så dör den. Jag har prövat med färskt batteri, ryckt i kontakter och jordkablar men inget verkar hjälpa. Någon som har ett förslag på vilken sorts demon som har tagit över hojjen och hur man lättast driver ut den, vigvatten kanske?

Hände liknande på min vtr. Det va laddregulatorn som gett upp! Laddade sönder batteriet.
Nytt batteri och ny regulator så va allt löst!

Har det luktat knallgas nåt? Det gjorde det för mig.

Ingen knallgas eller andra tecken till överladdning. Men den borde väl starta även om regulatorn överladdar? Jag har prövat att starta den från ett bilbatteri men det händer inget alls.

Hmm.. det va mitt tips.
Säkringar och kablar har du kollat?

Dyker säkert upp nån kunnig här som hjälper dig...

Låter som huvud kabeln från batteriet.Kolla anslutning från batteriet till startmotorn.Kolla även jord anslutning från batteriet. Måste nästan ha elchema på hojen för att kolla närmare.

Jag har kollat både jordkablar och anslutningar ändå inget startande bara ett klick och nollställning av klockan...

Jag har kollat både jordkablar och anslutningar ändå inget startande bara ett klick och nollställning av klockan...

Jag skulle i alla fall kolla upp regulatorn, även om det inte verkar vara den som krånglar. Jag hade två regulatorhaverier när jag körde VFR 800. Ena gången var det inte alls uppenbart att det var regulatorn som strejkade. Om det är en trasig regulator som kortsluter systemet vid låga varvtal, så borde du få igång hojen om du kopplar bort den helt och kör hojen på bara batteriet.

Laddningsreulatorn är tyvärr en vifferns få svaga punkter. Det är därför jag tjatar om den. Om du kommer fram till att det är regulatorn, så kan du få tips av mig hur du fixar det billigare än en svindyr orginalregulator.

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt