Startproblem triumph thruxton

Montana

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2003
Hoj
RasRas
Har start problem på min triumph thruxton-05, vill inte starta även om jag försöker med startgas.
Har tittat gnistan ,ser dock aningen svag ut. Tips,hjälp?

Går motorn runt med batteriet, spännning i batteriet? Har du underhållsladdat batteriet i vinter? Soppa i tanken? Dödarknappen är inte i offläge?

Motorn går runt,har laddat batteriet över natten så det borde vara kräm i det, soppa har jag fyllt på och död läge harjag kollat 10 gånger för säkerhets skull =)

Finns det CDI box på den ?

Har du mätt batteriet, hur mkt kräm du har? Är det ngn slags soppakran på thruxton? Isåfall öppen el. stängd?

Last edited:
Har inte mätt men känns som det borde vara bra när den orkar att dra runt utan problem? Den har soppa kran,har provat i alla lägen även med och utan "chok"

Har ju själv en 04 och har aldrig haft dylika problem efter vinterförvaring, men jag vet från andra att den är kännslig för "dåligt batteri". Kolla allt som har med batterianslutningar att göra. Kolla också att batteriet ger rätt spänning.Har du mekat med den över vintern får du ge oss lite mer "kött på benen".
Erich

haru gnista samt blöta stift efter ett tag gissar jag oså på dålig kräm i batteriet.. provat med startgas?

Har inte gjort något med den i vinter, batteriet verkar vara bra tryck i för den har inga problem alls att dra runt. Har testat med startgas men det gav inget. Ska ge ett försök med nu tändstift efter ett tips från en mc mekaniker.
Har ni mer tips så kör på,återkommer efter jag ha bytt stifft

haru gnista samt blöta stift efter ett tag gissar jag oså på dålig kräm i batteriet.. provat med startgas?

gnistan var lite halvdålig

Last edited:
Har funderat lite på spänningen,har laddat det över natten och orkar det dra runt så känns det inte som att det borde vara dåligt?

Har funderat lite på spänningen,har laddat det över natten och orkar det dra runt så känns det inte som att det borde vara dåligt?

går de runt men låter trött är de nog krämen som saknas, går den som satan är de inte batteriet. vissa hojar spec 1 och 2 cyl bruka kräva de lilla extra ibland.

Kollat "gummituttarna" på förgasarna? Om det läcker in luft där kan den bli svårstartad.

Skönt att det inte var något allvarligare. Ta det lugnt nu på sandiga vårvägar.
Erich

Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back