Harrgen
HejHej
- Gick med
- 10 Oct 2007
- Hoj
- 99 Yamaha R6. 01 Yamaha R6. 02 KTM 640. 02 Yamha YZF 426. 01 Honda CR250R. 03 KTM 660 SMC
En jobbarkompis behöver lite hjälp med hojen och jag vill nu visa vad ni grabbar (och tjejer?) går för!
Den startade och gick hur bra som helst första milen, sen började den tappa orken. Den gick bra på jämn gas men svarade inte riktigt vid gaspådrag.
Sen fick den stå hela dan och när jag skulle åka hem från jobbet så var den ganska svårstartad men gick. Sen efter ca 500m poffa den till och dog helt och nu startar den inte alls.
Han rev ner förgasaren och allt såg bra ut där, tändstiftet är nytt, nytt luftfilter. Han får gnista på stiftet.
Det verkar vara bra kompt och batteriet är nytt.
Någon som vet vad det är som kan spöka? ventilerna kanske? något annat?
Tacksam för alla svar jag kommer få!
Den startade och gick hur bra som helst första milen, sen började den tappa orken. Den gick bra på jämn gas men svarade inte riktigt vid gaspådrag.
Sen fick den stå hela dan och när jag skulle åka hem från jobbet så var den ganska svårstartad men gick. Sen efter ca 500m poffa den till och dog helt och nu startar den inte alls.
Han rev ner förgasaren och allt såg bra ut där, tändstiftet är nytt, nytt luftfilter. Han får gnista på stiftet.
Det verkar vara bra kompt och batteriet är nytt.
Någon som vet vad det är som kan spöka? ventilerna kanske? något annat?
Tacksam för alla svar jag kommer få!