krillan
Ny medlem
Har fått ngt märkligt fel på min RMZ -04 som jag inte blir klok på, anser att jag kontrollerat det mesta... Den är från att ha gått och startat bra, helt stendöd. Har kollat ventilspelet och shimsat om, en ventil var på noll övriga inom marginalerna. Har gjort rent förgasaren och bytt stift. Har gnista på stiftet och den tycks få soppa eftersom stiftet blir fuktigt och det luktar bensin. Det är kompresion i både insug och utblås. Vad som gör det hela lite mer märkligt är att jag såg att en av kammarna stog ett snäpp fel när jag öppnade, vet ej om den har lyckats kugga över eller om föregående ägare medvetet eller omedvetet ställt den så. Detta var nämligen första gången jag kontrollerade ventilerna. har ställt kammen rätt nu. Har inte tagit bort toppen ännu det är nästa steg, men tycker att även om det är ngt fel där så borde den tända till men gå skit. Som det är nu har den inte tänt överhuvudtaget endast ett par baktändningar. Är det någon som haft liknande problem eller har någon ide om var jag ska leta efter felet?