Startproblem på Duken

VH race team

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
KTM Duke -04
Hallå

Jag har fått upp olja i luftfiltret på min duke.Kollade runt med dirtbike och MCbolaget och dom sa att det antagligen kan vara att den var överfylld och så i kombination med hårdköra och slangåkning så kan det bli så. Så jag har torkat upp oljan, tvättat luftfiltret med diskmedel och oljat in det med luftfilterolja och monterat men hojen startar inte.
När oljan först kom upp så började hojen gå dåligt (detta antar jag var för att den fick för dåligt med luft) men den gick så att jag kom hem (ca 4 km) utan problem, den svarade dåligt på gasen och var svagare än vanligt dock.
Nu när jag testade efter att ha rengjort filtret tänder den någon gång, men den stratar inte. Det kommer lite rök upp i luftburken ibland också... Har testat utan filter och med filter och med filter och locket på luftburken... Me doch utan choke. Jag har gnista.

Mycket tacksam för hjälp!

mvh Calle

Stiftet såg blött ut när jag plockade bort det så jag tror han får, men är inte hundra. Jag testade idag med wd40 (hade ingen startgas) men det hände inget. Vet dock inte om det går att använda som startgas... Funderade på om den fick för lite luft eftersom filtret fortfarande va lite oljigt efter insmorningen med filterolja men det funkade inte även om man lossade lite på filtret så att luft kunde slinka förbi ... Funderar på om motorolja kan ha satt igen nåt munstycke i förgasaren...

VH race team skrev:
2227868 Stiftet såg blött ut när jag plockade bort det så jag tror han får, men är inte hundra. Jag testade idag med wd40 (hade ingen startgas) men det hände inget. Vet dock inte om det går att använda som startgas... Funderade på om den fick för lite luft eftersom filtret fortfarande va lite oljigt efter insmorningen med filterolja men det funkade inte även om man lossade lite på filtret så att luft kunde slinka förbi ... Funderar på om motorolja kan ha satt igen nåt munstycke i förgasaren...

WD 40 funkar inte.

davve skrev:
2228452 Testa att byta stift.

Jag testade med polarens stift, han kör likadan hoj. Ingen skillnad.

Långa farbron skrev:
2227225 Har soppa fram ?

Ge den lite stargas,hoppar den igång då så är det ju ett tecken på att det är soppa brist.

Har matat på med start gas oxå - ingen skillnad. Det som är skumt är att den gick ju hem ca 4 km efter det hände men nu startar den inte ens... :huvet

VH race team skrev:
2229131 Jag testade med polarens stift, han kör likadan hoj. Ingen skillnad.

Har matat på med start gas oxå - ingen skillnad. Det som är skumt är att den gick ju hem ca 4 km efter det hände men nu startar den inte ens... :huvet

jag har bytt stift också nu, jag tror att en kolvring har gått eller nåt sånt... Ska göra kompprov...

Jaja nu visade det sig att den hade skurit, nya hojen... det är så man undrar vad det är frågan om. Köpte farsans hoj istället. Snackade med några kompisar som oxå har haft lc4 och av sex st är det 5 som krånglat mer eller mindre, min med det här raset som sannolikt är en kolvring som gått och polarens där dom fick byta kamaxel efter 400 mil... Inte riktigt bra kvalitet tycker jag...

Nyheter
En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen