startproblem nsr -91

dj_flovar

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2005
Ort
Laholm
Hoj
HONDA NSR 125R kawasaki z500
jag har startproblem på nsr 2-stonkare 125cc
och måste använda startgas misstänker dålig kompression tänker därför byta kolv
eller vad tror ni att det kan vara ???
 
dj_flovar skrev:
jag har startproblem på nsr 2-stonkare 125cc
och måste använda startgas misstänker dålig kompression tänker därför byta kolv eller vad tror ni att det kan vara ???

Måste du använda startgas tyder det på att den inte få soppa, plocka ned förgasaren och gör rent den så kommer den nog funka.

Varför misstänker du dåligt komp?
 
det är inget jämt drag i den !! men den måste ju få soppa den går ju annars

vid dåligt komp blir där ju inget tryck när man skall starta....
och det är bara när den är kall !!
 
Förgasaren blir nog inte ledsen om den får lite service iallafall..
 
dj_flovar skrev:
det är inget jämt drag i den !! men den måste ju få soppa den går ju annars

vid dåligt komp blir där ju inget tryck när man skall starta....
och det är bara när den är kall !!

men den måste ju få soppa den går ju annars= förklara den menningen tack!


Du kan få flera roliga symtom om den inte får soppa, men luft får den ju annars hade den inte startat alls, du behöver en blandning för att få till en förbränning och det bidrar då startgaen med.

Dåligt komp det kan man ju ganska lätt känna om man har en kick, men de har väll inte du.... åk till biltema och köp en komp mätare!

Mitt tips gör rent förgarasaren till en början sen kanske du kan titta på mer alvarliga problem om det nu tex kan vara kolven som är slut
 
dj_flovar skrev:
det är inget jämt drag i den !! men den måste ju få soppa den går ju annars

vid dåligt komp blir där ju inget tryck när man skall starta....
och det är bara när den är kall !!
Dåligt soppa flöde kan ge samma sympom av dåligt drag i hojen som vid dålig komp. Kolla förgasaren först
 
kolven har aldrig varit byttad någon gång och den har gått 3500 mil

man behöver ju inget tryck i cylindern för att startgas skal antändas det räcker ju med gnistan och med det skickar den igång kolven och med lite tur startar den.....

det smög liksom på var lite svår startad i sommras och nu när det blivit kyligare går det inte utan startgas
 
Tror som dom sa tidigare att det är bäst att börja med att kolla förgasaren och sedan gå in på lite mer omfattande ingrepp, kolla insugspackningar och sånt när du ändå tar lös förgasaren, kan ju tänktas att den bara drar "tjuvluft" eller nått sånt.
 
klart jag hade tänkt kolla förgasaren jag går ju faktiskt fordon
så jag är ju dum om jag inte kollar förknasaren

men tack för hjälpen den uppskattar jag mycket !
bra att man kan fråga er
 
Ta bort kröken och titta hur kolven mår.

Sen kanske du borde sätta i större munstycken nu när det är kallare.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top