Startproblem, neutral lampan...kawa

matcol

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Kawa ZZR 1100 -91:a
I morse när man skull till jobbet å var stressad som vanligt så starta inte fanskapet...hehe...

Startmotorn funka inte alls, fick inte neutrallampan att tändas heller....växla lite fram å tillbaka, fällde ner å upp stödet men inget hände...

Efter nåra försök dock så tändes den, den flimrar lite lätt så det verkar var nått glapp nånstans...
När den tändes så funkade det i alla fall å starta.

Men är det nån givare som sitter nånstans som går att justera??
Lätt eller är det så att man började med en givare på monteringsbandet å sen byggde man hojen runt den?

Hojjen= Kawa ZZR 1100, -91:a

//Matte//

Hade samma problem på min zzr6:a.Det var givaren som var slut.Kostar 60kr hos en kawahandlare.Man byter den på 10min.Kan också vara kontakten som har dålig jord.Men borde den inte gå igång om du drar in kopplingen.Testa att ta bort kontakten från givaren och lägg den mot blocket med tändningen påslagen,då ska neutrallampan lysa och du ska kunna starta hojen.

Det kan även vara kontakten vid kopplingshandtaget som är dålig.Kostar ca.200kr.Det märks om du lägger i en växel och drar in kopplingen och försöker starta.Händer det inget så är den kontakten trasig.

Kablarna till sidostödskontakten kan du bara bygla.

Har varit med om samma sak på min kle, kommer att följa denna tråd med spänning, tror att det kan handla om nåt glapp nånstans (och alla vet ju hur kul det är med elfel...) Återkommer om jag hittar felet på min, antar att det kan röra sig om samma/d:yoparty

Min neutrallampa fungerar bara ibland numera, men startar gör den så snällt ändå :-)

tack....

Nu ska ja snart hem igen från jobbet, får väl se om det funkar eller om man får börja meka....

//Matte//

Var nånstans är denna givare? Är det tråden som sitter fast några cm bakom växelpedalens axel?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT