Startproblem ktm 625 sxc

Boost 3, detta är tråden du inte hittade:hej

Bra då är jag med igen. Baserat på filmen jag såg i dag så tycks startmotorn ha full fart men jag är inte helt hundra på att de är tillräckligt fort de behövs bara några få varvtal för sakta så går de inte igång. Leta åt annan ktm 625/640/660/690 och jämför farten. De bör finnas filmer på youtube . Min tanke är att startmotorn fältar en aning så de fattas "lite fart". Fältning beror på lagerglapp i startmotorn så magneterna tar i kollektorn. Du kan skruva isär startmotor och rengöra den inv och kolla om yttre lagren glappar.
Jag har för mig jag vet om en riktig beg elstart som bör passa din hoj jag ska försöka hitta åt vart den var för den kan bli bilig. Bäst vore om du fick låna en startmotor såklart.
 
Ja hade vart kanon. Nytt bakhjul m.m har jag kostat på henne nu så plånboken bantade lite. Förra navet var utan ryckdämpare och "öronen" som drevet var skruvat i ville ej överleva tack vare det, men nu finns dämpare. Polarens zx13r går knappt runt med startmotorn men startar alltid ändå. Men är ju så klart skillnad på hoj och hoj...
 
Ja hade vart kanon. Nytt bakhjul m.m har jag kostat på henne nu så plånboken bantade lite. Förra navet var utan ryckdämpare och "öronen" som drevet var skruvat i ville ej överleva tack vare det, men nu finns dämpare. Polarens zx13r går knappt runt med startmotorn men startar alltid ändå. Men är ju så klart skillnad på hoj och hoj...

Jag kom på en sak till som jag även skrivit i pm,,vi kan ju ta allt här hädanefter så fler får nytta av felsökning startmotor.
Startmotorn kan även ha fått skit runt kolen och kolen kan ha halvfastnat i ett icke effektivt läge. De kan räcka med att ta isär startmotorns lock och rengöra runt kol/kolhållare och själva kolektorytan de går mot. Kolen kan även va för korta så de tappar lite anligning. Jag vet inte om ktm shop säljer lösa kol eller om man måste köpa större resevdel med kol?
 
Fick byta kol på polarens 640. Hade inte samma problem som du men kan ju va samma orsak ändå.

Kan inte hitta vars jag köpte kolen då, men bytet är skitenkelt.

Kolen sitter på en platta bakom locket på startmotorn. Ser ut såhär
http://www.ebay.com/itm/Ricks-Brush...ash=item4d432c71b9:g:4t0AAOSwHF1XHJO4&vxp=mtr

vet att jag inte betalade sådär mycket för plattan åt polarn men kan som sagt inte hitta nu och är för trött att leta fram exakta numret på plattan nu. Vet att det va en del som passade på väldigt många hojar ialf.
 
Har lokaliserat felet. Om jag rycker i kablarna under hastighetsmätaren, då startar hon. Så är nog ett kabelbrott där eller glapp i ett kontaktstycke. Får försöka hitta rätt kabel bara. :banana
 
Ja verkligen. Skulle byta lampa till "on" lampan, tryckte på starten o Hon starta direkt. Stängde av o provade igen och hon vägrade åter igen starta. Ryckte i kablarna och då startar hon. Provade samma procedur 5ggr o samma resultat så felet bör ligga sär någon stans
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top