Startproblem Honda nsr

Zebulon

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2005
Hoj
Honda nsr125
Hejsan!

Har en Honda nsr årsmod. -91. Problemet är att när jag igår var ute och körde med den så dog den när jag stannade. Sen hade jag problem med att starta den, det verkade nästan som om den inte fick någon bensin fast jag hade tankat nyligen.
Till slut fick jag igång den och kunde köra iväg men när jag stannade hemma sen och testade att starta den igen så tände den inte alls... min farsa tror att det är någon problem med tändningen/elektroniken.
Han kan en hel del om motorcylar men jag tänkte ändå fråga här på bike om nån hade varit emd om nåt likande eller hade nåt tips...

Är tacksam för seriösa svar

/Zeb

Zebulon skrev:
Hejsan!

Har en Honda nsr årsmod. -91. Problemet är att när jag igår var ute och körde med den så dog den när jag stannade. Sen hade jag problem med att starta den, det verkade nästan som om den inte fick någon bensin fast jag hade tankat nyligen.
Till slut fick jag igång den och kunde köra iväg men när jag stannade hemma sen och testade att starta den igen så tände den inte alls... min farsa tror att det är någon problem med tändningen/elektroniken.
Han kan en hel del om motorcylar men jag tänkte ändå fråga här på bike om nån hade varit emd om nåt likande eller hade nåt tips...

Är tacksam för seriösa svar

/Zeb

bike :confused:

vatten kanske?korosion, paj kolv :rolleyes:

Kolla så batteriet inte har stått länge, de kan ju vara lite halvdött =)

Kolla om du har gnista, passa på att kolla kompet också, om du har instrument för det dvs

..sen kommer du tillbaka med rapport!

gick den bra när den gick? annars kan dålig kompression få den svårstartad och att den vill dö på låga varv.

philsson skrev:
gick den bra när den gick? annars kan dålig kompression få den svårstartad och att den vill dö på låga varv.

Räcker kanske med att byta kolvringarna?

Fixade ett inlägg på bike.se också...
kollade tändstiftet igår... ingen gnista...
batteriet är i bra skick... allt fungerade felfritt när jag hade fått igång den
och kommit iväg.

En sak var dock lite konstig.... när jag hade fått igång den och stod på tomgång och inte hade nån gas så sjönk varvräknaren ner till noll och låg stilla där... även fast motorn var igång...

/Zeb

Om du inte får någon gnista så kan det ju vara tändspolen och det.

Skulle det vara så att den gör så även om ni fått ordning på tändningen, så kan det vara så att den inte får olja eller att förgasaren har för mycket skit i sig eller nåt.

Angående varvräknaren kan den vara kass som min :(

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck