Startproblem GSXR 750 -98

Lasen

Bott #1 2010
Gick med
29 May 2003
Hoj
Ducati 1198S -09 Kawa KLX450R -08
Fick ett tråkigt problem idag.
Hde varit och kört på bana lite och efteråt när jag skulle köra hem och skulle starta hojen så tände den till och stannade.
Sen var den helt död, Startmotorn gick men inget annat hände samt att det stod F1 i displayen och det läste jag ut att så kunde den göra om systemet inte tyckte att det var lämpligt att köra vidare.
Vi skruvade av sadel och tank och kollade lite kontaktstycken men allt såg bra ut.
Men när jag gett upp och skulle köra iväg efter släpvagn så provade kompisen att slå på tändningen och vips så startade bensinpumpen igen och motorn startade och ingen felmarkering finns kvar!

Är det någon som vet hur man kollar felkoderna så att man kan få reda på vad som hänt! :confused:

Det är ju inte så roligt att bli stående ute någonstans.

Jag kan hjälpa dig med det.
För att se felkoder så är en bygel i en kontakt som ska till, den hittar du under bakre sidkåpan på vänster sida, när bygeln är på plats så ser du fel koden, Står det C00 så är allt ok.
Kontakten jag menar sitter inte ansluten till nåt och det sitter ett gummiskydd på den, Det är en kontakt med endast 2 kablar.
Du kan skriva vad det är för felkod här så ska jag kolla i mina manualer vad det innebär
Kan sätta min skalle att det var sidostödskontakten som spelade dig ett spratt

Lycka till
//Glidemeister

Kp
Lasen skrev:
Fick ett tråkigt problem idag.
Hde varit och kört på bana lite och efteråt när jag skulle köra hem och skulle starta hojen så tände den till och stannade.
Sen var den helt död, Startmotorn gick men inget annat hände samt att det stod F1 i displayen och det läste jag ut att så kunde den göra om systemet inte tyckte att det var lämpligt att köra vidare.
Vi skruvade av sadel och tank och kollade lite kontaktstycken men allt såg bra ut.
Men när jag gett upp och skulle köra iväg efter släpvagn så provade kompisen att slå på tändningen och vips så startade bensinpumpen igen och motorn startade och ingen felmarkering finns kvar!

Är det någon som vet hur man kollar felkoderna så att man kan få reda på vad som hänt! :confused:

Det är ju inte så roligt att bli stående ute någonstans.

Last edited:
Det stod c00 nu!
Vad kan man göra för att kolla ifall det var sidostödsbrytaren som bråkade. Brukar inte systemet lagra felkoder?

Lasen skrev:
Det stod c00 nu!
Vad kan man göra för att kolla ifall det var sidostödsbrytaren som bråkade. Brukar inte systemet lagra felkoder?

Den lagar sånt som är relaterat till givare men inte till kontakten till sidostödet, kopplingen eller dödaren.

Hoppas att du hade igång motorn med bygeln på plats.

Var ute och körde idag!
och gissa om den bråkade!!!

Jag får fram en felkod som är: c41

Jag stod stilla i 1,5 timme ikväll! ryckte och drog överallt och till slut drog jag lite i kabelstocken på vänster sida nedanför toppkåpan och då startade bränslepumpen igen. :(

tack så mycket för hjälpen!!!

Det var kontaktstycket bakom vänster blinkers som kade ärgat!

jag har inte kört mer med den ännu men det borde vara fixat nu.

:squid

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back