Startproblem GSX400

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Lånade en GSX400 för uppkörningen, men på morronen innan var den tvär död. Har startat superlätt tidigare, inte varit några problem alls med den, den veckan jag haft den.
Startmotorn går runt, tänder inte alls. Provade med startgas, startkablar från ett bilbatteri när batteriet i hojen tog slut (kan det skada de elektriska i hojen, är ju lite skillnad på ampere i Bil vs. mc batteri)
Det enda problemetden haft tidigare var att den dog då framhjulet var mycket lägre än bakhjulet (vid kraftiga inbromsningar/ "nedstudsningar" av gaffel o likn). Dog även när man gasade lite grann.)

Har inte hojen här, men är tacksam för svar så bomba med allt som kan tänkas vara problem, och hur man utesluter det ena och andra.

tackar

Så länge bilen inte är igång är det lugnt att tjuva ström från bilens batteri.

Om den inte tänder en endaste gång med startgas så är det tändstiften som är sura. Det blir lätt så när man tomgångskör en motor korta stunder utan att köra den riktigt het. Nya tändstift eller bränn av dem med gasolbrännare (bränn=körsbärsröd isolator och tändstiftsgänga).

Jag har köpt nya tändstift till hojen nu. Fungerar inte dom är det antingen tändspolarna eller i värsta fall tändboxen.

Bikerbitch skrev:
Jag har köpt nya tändstift till hojen nu. Fungerar inte dom är det antingen tändspolarna eller i värsta fall tändboxen.

Hur såg de gamla stiften ut?

Kan det ha varit något med de kablar som smält?

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D