Jag får som sagt inte igång hojen efter att bensinen tog slut, (bespara mig gärna lustiga "tanka då!" kommentarer.
Om vi tar det från början.
Jag åker mot Falun från Jkpg, bensinen tar slut efter ca 15 mil och hojen börjar hacka. Jag stannar till vid vägen för att slå en drill och ställer samtidigt om till reserven.
När jag nu skall starta så vill den inte hoppa igång. Jag nöter på startmotorn men får ge upp efter ett tag, försöker även med några taffliga försök att rulla igång den men det funkar förstås inte.
Jag får låna kablar samt några liter bensin av en vänlig man, för att kolla att det inte är något stop i reserven, men samma visa.
Ringer en kompis som är mekaniker som föreslår ett stiftbyte, kolla om bensin rinner genom slangen samt kolla om det funkar med startgas.
Kollar genast slangen och det rinner bensin testar även med startgas, men ingen respons. Byter stift dagen efter med samma resultat, den vill inte tända alls. Tar ur ett stift och kollar det emot motorblocket och det har iaf gnista.
Har fått några fler tips, luftfilter är igensatt óch den får ingen luft, samt att det kanske var bensin kvar när jag skruvade i de nya stiften, och följdaktligen även pajjat dessa.
Någon som har förslag på åtgärd.??
Har inte märkt några start problem innan, dock så hade jag faktiskt, när jag drar mig till minnes, problem att starta efter en omställning till reserven vid ett tidigare tillfälle. Då gick den dock ingång.
Mycket tacksam för hjälp!
Om vi tar det från början.
Jag åker mot Falun från Jkpg, bensinen tar slut efter ca 15 mil och hojen börjar hacka. Jag stannar till vid vägen för att slå en drill och ställer samtidigt om till reserven.
När jag nu skall starta så vill den inte hoppa igång. Jag nöter på startmotorn men får ge upp efter ett tag, försöker även med några taffliga försök att rulla igång den men det funkar förstås inte.
Jag får låna kablar samt några liter bensin av en vänlig man, för att kolla att det inte är något stop i reserven, men samma visa.
Ringer en kompis som är mekaniker som föreslår ett stiftbyte, kolla om bensin rinner genom slangen samt kolla om det funkar med startgas.
Kollar genast slangen och det rinner bensin testar även med startgas, men ingen respons. Byter stift dagen efter med samma resultat, den vill inte tända alls. Tar ur ett stift och kollar det emot motorblocket och det har iaf gnista.
Har fått några fler tips, luftfilter är igensatt óch den får ingen luft, samt att det kanske var bensin kvar när jag skruvade i de nya stiften, och följdaktligen även pajjat dessa.
Någon som har förslag på åtgärd.??
Har inte märkt några start problem innan, dock så hade jag faktiskt, när jag drar mig till minnes, problem att starta efter en omställning till reserven vid ett tidigare tillfälle. Då gick den dock ingång.
Mycket tacksam för hjälp!