Startproblem CBR 600F -98

Olleminator

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2004
Hoj
CBR 600F -98
Hej hallå!

Har det klassiska problemet "min hoj startar inte efter vinterdvalan". Ska prova startgas, men måste man av med tändstiften för att applicera startgasen? Att spruta in i luffarturbon funkar inte eftersom den inte verkar ta någon luft alls därifrån om inte motorn går och om inte hojen rör sig. Var sitter vanliga insuget? Kanske korkad fråga...men tar risken att bli idiotförklarad.

Jag har tummen mitt i hand när det gäller mek. Suck. Någon som erbjuder kurser :fyllisar ?????????????

Olleminator skrev:
2110672 Hej hallå!

Har det klassiska problemet "min hoj startar inte efter vinterdvalan". Ska prova startgas, men måste man av med tändstiften för att applicera startgasen? Att spruta in i luffarturbon funkar inte eftersom den inte verkar ta någon luft alls därifrån om inte motorn går och om inte hojen rör sig. Var sitter vanliga insuget? Kanske korkad fråga...men tar risken att bli idiotförklarad.

Jag har tummen mitt i hand när det gäller mek. Suck. Någon som erbjuder kurser :fyllisar ?????????????

Ta en bild på hojen framifrån så kan ja peka åt dig :hihi

Nej, inte av med stiften, in i insuget ala luffarturbo o dra runt motorn så kommer den sen :tummenupp

edit: här, brukar spruta in i ena sidan så det kommer ut ur andra..

Last edited:
Du ska använda bilen som starthjälp, det löser sig då, garanterat. Skippa alla startmedel osv, det är bara slöseri med pengar :tummenupp

Har provat med starthjälp av bilen... Måste fram med startgasen :-)

Förra året startade hon direkt, men nu är det kärvt. Hostar ibland...
Nyservad (nya tändstift m.m. innan avställningen i höstas.)

Tack för det utförliga svaret med de idiotsäkra pilarna :rofl Väntade mig inte sådant engagemang!! Tack!

Haha!! Såg nu att man ser ganska tydligt på årsmodell -99 och framåt var luftinsuget är!! Liksom ganska "highlighted item" med den svarta plastinramningen...! På årsmodellerna -98 och bakåt är insugen lite mer gömda, snyggare med de senare blottade insugen dock.

Last edited:
28 kr för en STOOOOOOOOR flaska startgas på OK/Q8. Lite gas i RÄTT hål --- VIPS --- hojen startade direkt...

Premiärturen beskrivs bäst med en smiley :squid

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...