Startproblem 1100R

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Hojen har startat tidigare.

Motorn hostar till ibland och skjuter salut och eldslågor ur pipan ibland.

Vart fan ska jag leta fel?

Tändspolarnas "kärna" är inte jordad, har det någon inverkan? Alltså, dom är fastskruvade på en plexiskiva och inte i ramen som original.
 
Tysken skrev:
... Tändspolarnas "kärna" är inte jordad, har det någon inverkan? Alltså, dom är fastskruvade på en plexiskiva och inte i ramen som original.
Jag tror inte det men det är ju enkelt att smälla på en startkabel från kärnan till nånstans på knotan.
 
Om du inte gjort något annat med hojen så är nog dina tändspolar förväxlade mellan 1/4 och 2/3. Tändspolarna behöver/ska inte jordas på nåt speciellt sätt.
 
Nähä, nu har jag provat allt och lite till, är hyffsat less. Allt är som det ska vara men den vägrar ge ifrån sig mer än ett och annat blödder ibland.
Jag slänger hojfan på tippen istället.
 
Hände det bara hux flux över en natt eller hände det efter mekande?

Jag är endå inne på Brinks tändkabelskiftning, samma sak gjorde jag efter jag lyft i motorn :rodnar och kunde inte förstå vad som va fel för tändkablarna satt ju rätt(trodde jag). Annars stiften har inte geggat igen? Kanske läge att ta ur och kolla om gnista finns.
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top