Startmotorproblem på zx7r

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
snallä hjälp mig! har jag Startmotorproblem på zx7r?

jag köpte en hoj ikväll och efter resan hem gick inte hojjen att starta.
Säkringen löser ut såfort jag trycker på starten, kan det vara startmotorn? Hur löser jag det? var hittar jag startmotorn, manual för byte, reservdelar??

HJÄLP TACK!!!

det är en 98 som rullat 4400 mil..

Last edited:
Går säkringen direkt så har du kortslutning någonstans. Börja med att leta igenom elsystemet innan du gör något annat. Koppla bort ena polen på startmotorn och tryck på startknappen. Löser säkringen ut ändå?

Om nej så ligger kortisen efter knappen. Felsök då kablar efter knappen fram till startmotorn innan du plockar ner startmotorn.

okej hur kan jag lättast koppla bort ena polen, är tyvärr inte riktigt säker på var startmotorn sitter..

testade att koppla bort ena anslutningen men säkringen löser ut ändå. Är det startmotorn som kan vara boven då?

provat att tvångsköra startmotorn??
Alltså dra en kabel direkt från batteriet till startmotorn eller bygla PÅ startreläet.. så ni inte använder startknappen. kör startmotorn då se e det inget fel på den... kan kanske vara fel på reläet..

jag startade och körde den tre-fyra gånger men när jag kom hem och hade låtit den stå en kvart för att köra en ny runda så gick säkringen. sedan dess har den inte fungerat.. Har kollat kablarna runt styrningen, haft väck gashandtaget och kan inte hitta något vid batteriet heller...

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd