Startmotorn funkar ibland?! ZX7R

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Tja!

Ett jävligt irriterande problem dök upp igår. Trycker på startknappen så klickar startmotorn bara. Rullar igång den, kör lite och så funkar startmotorn hela dagen... och idag upplevde jag samma fenomen.

Vad kan det vara?

Kolen kärvar/ dags att byta. Kan räcka att du knackar på motorn i närheten med hammare/skruvmejsel.

Om du har solenoid och/eller givare kan det strula också. Vilken hoj/motor är det?

Hmm är det din 08a? Borde du ju nästan få på garantin i så fall?

En sak till... det är inte så att spänningen på batteriet ligger på gränsen och laddas upp tillräckligt efter en rutt? kyligt på morgonen kan dra ner spänningen tillräckligt tex. Jag hade kontrollerat spänningen när jag ändå höll på.

Last edited:
Kolen kärvar/ dags att byta. Kan räcka att du knackar på motorn i närheten med hammare/skruvmejsel.

Om du har solenoid och/eller givare kan det strula också. Vilken hoj/motor är det?

Hmm är det din 08a? Borde du ju nästan få på garantin i så fall?

En sak till... det är inte så att spänningen på batteriet ligger på gränsen och laddas upp tillräckligt efter en rutt? kyligt på morgonen kan dra ner spänningen tillräckligt tex. Jag hade kontrollerat spänningen när jag ändå höll på.

ZX7R -97 :tummenupp

Tack för tipsen. Tror mer på givare/solenoid... startade inte nyss, sen kom det ett ljud från CDI boxen och så kom startmotorn igång :3freak

Last edited:
ZX7R -97 :tummenupp

Tack för tipsen. Tror mer på givare/solenoid... startade inte nyss, sen kom det ett ljud från CDI boxen och så kom startmotorn igång :3freak

Det är inte så att startmotorrelät sitter bredvid boxen?

Har samma problem på min. Håller jag in kopplingen brukar det gå bra. Verkar vara ett vanligt fel på sjuan(kopplingskontakten). Kan vara batteriet också. Prova nästa gång det klickar att stänga av lyset och prova starta igen.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back