Startmotorhaveri Aprilia RSV Mille -03!

Säker på att det inte bara är reläet? Vet om att ett antal blivit utbytta.

Säger samma sak jag med! Försökt starta med dålig kräm i batteri? Klickar det när du trycker på starten, men sen händer det inget mer? Isåfall troligt att det är relät som brunnit. Hänt mig och måååånga fler som provat starta med kasst batteri.
Lättast att kolla är att mäta på relät med en Voltmeter. Relät sitter under sadeln och bakom batteriet. Det har två grova kablar och två tunna. När du har runt 11,5-14,5 V mellan de tunna ska du även ha det på båda de grova. Mät de grova en i taget och det är då spänningen mellan grov kabel och ramen du vill se.
Om du har OK spänning där så är det nog startmotorn....
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top