Startmotor zx6r

mankan83

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2016
Hoj
kawasaki zx6r 2002
Är det någon som vet vad man kan beställa en ny startmotor till en kawasaki zx6r 2002 syfta inte på orginal.eftermarknad nytt.

Vad är felet?
Säker på att du bränt upp den?
Elle är kanske bara kolen/kollektorn slut?
Isf lättreparerat..

Det är en denso 21163-1304 klicka rätt ofta haft den nerplockad o rengjord. Bytt batteri,startrelä.bytt batteri kablar mm.till o med plockat isär startkopplingen om det är något som låser sig. Däremot när jag plockade ner startkopplingen så sitter det stora startdrevet väldigt löst men vad man kan se så finns det inga toleranser på d vad jag kan hitta.det har smällt till en gång vid startögonblicket därför jag plockade ner den vid startkopplingen.vad är fel? Ska tilläga att allt jag har bytt är nya original delar.1466328206214.jpg

Vad är felet?
Säker på att du bränt upp den?
Elle är kanske bara kolen/kollektorn slut?
Isf lättreparerat..

OK, ny fråga.. har du provkört den lös?
Anslutit + och minus och den snurrar? Eller inte?
Som leg snåljåp är det, iaf för mig, motbjudande att byta fungerande delar..

Jag har provkört den löst o då funkar den med under belastning när hojen har stått ca 2 dagar så klickar den bara

Har du kollat spänning på batteriet efter dom 2 dagarna? Ifall nått drar ur.

Ja det har jag ligger på 12.7v. när jag kör på starten har jag ca 11.7v ändå klickar den.

Ta isär starten och kolla kolen o kollektorn.

Tagit isär den o kollat och putsat upp kollektorn ser ut som nytt. Ska tillägga att hojen bara ha rullat drygt 900mil

Tagit isär den o kollat och putsat upp kollektorn ser ut som nytt. Ska tillägga att hojen bara ha rullat drygt 900mil
Än en gång, har du provkört startmotorn lossmonterad?
Kolen OK?
Ev fel på kollektorn kan slita ner kolen på nolltid!

Hade samma fenomen som dog fast då var batteriet dött. Hade 12,72 volt i det men kunde bara leverera 1,98 A.
Bytte batteri och problemet var löst.

Jag har provkört den löst o då funkar den med under belastning när hojen har stått ca 2 dagar så klickar den bara

Om problemet uppstår efter att hojen stått stilla ett par dar lutar det mot ett sunkigt batteri. Har du testat med ett nytt, eller koppla på ett bilbatteri när det inte går att starta med hojens?

Ja jag har monterat ner den allt ser bra ut ser ut som nytt. Och jag ha provkört den på bänken.och funkar perfekt och batteriet är helt nytt kan ju inte vara fel på 2st batterier tycker jag.

Ja jag har monterat ner den allt ser bra ut ser ut som nytt. Och jag ha provkört den på bänken.och funkar perfekt och batteriet är helt nytt kan ju inte vara fel på 2st batterier tycker jag.

Det beror på var du fått det ifrån. :hihi
Men, det är väl en klart mindre chans att det är batteriet isf. Har du mätt spänningen över polerna på batteriet när det klickar?

Kan det vara nåt som låser sig i själva startkopplingen. Jag har bifogat en video i ett annat inlägg kolla så få ni se på mitt youtube klipp.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman