Beffla
Endurorookie
Hejsan
Jag har problem med startkopplingen på min Varadero.
När jag trycker på startknappen uppstår ett ”tjutande” ljud och motorn står still.
Felet har visat sig oftare och oftare. Nu går det knappt att starta hojen.
De gånger det ”tjutande” ljudet inte uppstår, startar den hur bra som helst.
Felet kommer mer sällan när motorn är varm.
Nu har jag bytt ut startmotorn och hela startkopplingen förutom nerväxlingsdrevet som sitter mellan startmotorn och startdrevet.
Min undran är nu om det drevet består av flera delar eller är det tillverkat i ett stycke? Kan det börja slira mellan det stora och det lilla kugghjulet?
En tur till Norge är planerad om två veckor, men då måste det gå att starta hojen.
Hoppas någon har information som kan hjälpa mig.
Beffla.
Jag har problem med startkopplingen på min Varadero.
När jag trycker på startknappen uppstår ett ”tjutande” ljud och motorn står still.
Felet har visat sig oftare och oftare. Nu går det knappt att starta hojen.
De gånger det ”tjutande” ljudet inte uppstår, startar den hur bra som helst.
Felet kommer mer sällan när motorn är varm.
Nu har jag bytt ut startmotorn och hela startkopplingen förutom nerväxlingsdrevet som sitter mellan startmotorn och startdrevet.

Min undran är nu om det drevet består av flera delar eller är det tillverkat i ett stycke? Kan det börja slira mellan det stora och det lilla kugghjulet?
En tur till Norge är planerad om två veckor, men då måste det gå att starta hojen.
Hoppas någon har information som kan hjälpa mig.
Beffla.