Starthjälp länkar m,m!

Hur skulle en CR 250 -03 te sig på banan då tror ni? Eller blir man hatad av folk som inte gillar tvåtaktsrök? :tungan

nee men det är väl att föredra? Har ingen aning egentligen. Har bara för mig att jag läst det någonstans. Om man har insprut så måste man väl bara dra en slang till uppsamlingskärlet?

Insprut är ju nytt men KTM kör tex fortfarande med förgasare eftersom dom tycker dom får bäst register. KTM vinner fortfarande 450 tester i bäst effekt och register så dom kan inte ha helt fel, och bubba spöade skiten ur resten inom AMA supercross 2009 på sin gamla yamaha med förgasare när alla andra började med sprut.

Fördelarna med sprut är att det är underhållsfritt och man får en mer direkt gasrespons, o du slipper alla slangarna från förgasaren.

Hur skulle en CR 250 -03 te sig på banan då tror ni? Eller blir man hatad av folk som inte gillar tvåtaktsrök? :tungan

Tror snarare du blir älskad. 2-takt är kult :yoparty

Last edited:
Kul! Då blir det kanske en ny kille på banan till våren. Om man klarar ta sig i kragen och fixa en licens då. :rolleyes:

BTW.. Vart kan man få tag på motardfälgar till en CR? Smidigare att köpa lösa delar och ekra upp själv? Sen om man bara tänker pröva på bana, dvs inte satsa på att vinna SM, räcker det med org.bromsok och pump?

Last edited:
Kul! Då blir det kanske en ny kille på banan till våren. Om man klarar ta sig i kragen och fixa en licens då. :rolleyes:

BTW.. Vart kan man få tag på motardfälgar till en CR? Smidigare att köpa lösa delar och ekra upp själv? Sen om man bara tänker pröva på bana, dvs inte satsa på att vinna SM, räcker det med org.bromsok och pump?

har inte crf samma mått till vissa årsmod?

Licens behövs inte. Och det finns motarddäck som passar rakt av på dina crossfälgar. Bromsen du har duger gott att börja med.

Så boka in redan nu mitt motardläger till valborg 2012. Tjata med dig några kompisar oxå. Vi brukar vara ett femtiotal som drar igång säsongen den helgen med massor med körtid, grilla och badtunna på kvällen. Defenitivt en av årets höjdpunkter. :banana

Precis som Lasse säger behövs licens först när man ska tävla bara. Dessutom lär det vara en kurs i samband med valborgslägret och vid ett flertal fler tillfällen under våren. Normalt sett kostar dom inget utöver läger/träningskostnad heller.

Licens behövs inte. Och det finns motarddäck som passar rakt av på dina crossfälgar. Bromsen du har duger gott att börja med.

Så boka in redan nu mitt motardläger till valborg 2012. Tjata med dig några kompisar oxå. Vi brukar vara ett femtiotal som drar igång säsongen den helgen med massor med körtid, grilla och badtunna på kvällen. Defenitivt en av årets höjdpunkter. :banana

KUL! Har två polare jag ska tjata på! (CR250 och CRF250)
Vart får man tag på 21/19 motarddäck? Vad kostar lägret?

KUL! Har två polare jag ska tjata på! (CR250 och CRF250)
Vart får man tag på 21/19 motarddäck? Vad kostar lägret?

19/21 däck kan du låna/köpa av mig (om det finns några kvar, minnet sviker lite). Låna först och testa, tycker du det är bra får du subventionerat pris av SVEMOs supermotosektion.

En uppsättning ska finnas i Örebro, såg dem för nån vecka sen.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!