Starthjälp Kawasaki 650 80-83

ollesonen

Ny medlem
Gick med
22 Dec 2005
Hoj
Honda CBR1000RR -08
Hejsan!

Har fått äran att få igång en gammal klenod som har dött pga att den bara har stått.

Laddade upp batteriet och köpte nya stift, men den gick bara på dom två yttersta burkarna..

De är gnista till alla och jag kan misstänka att det kanske har ärjat i förgasarna.
I o med att insugsgummin och så vidare är rätt hårda vill jag fråga om hjälp och tips här innan jag plockar ner förgasaren (och måste köpa nya gummin med mera)

Är det någon där ute som har något bra tips, nästa steg tänkte jag tömma tanken, i med ny soppa plus lite oktanbooster. Finns det något annat medel jag kan använda mig av för att rengöra förgasarna??

Tacksam för alla tips!

//T
OBS! Min blåa SV650 är till salu!! OBS!!

För att försäkra dig om att det står rätt till i cylinger/topp kan du göra ett kompprov, detta bör visa om det är något knas. Ett annat sätt att utesluta fel på cylider/topp är att spruta ner lite startgas i de "döda" cylindrarna och se om de vill starta. Om de startar kan du utesluta dåligt komp och tändfel. Alltså sitter felet i förgasare eller tanken.

Plocka då ned förgasarna och försök göra rent alla munstycken. Häll på fräsch bensin och prova igen.

Kolla även insugsgummin och annat så att det inte läcker in tjuvluft. Det är ju inte helt omöjligt att där har uppstått torrsprickor som släpper in luft. Starta hojen på och spruta startgas runt de mittersta förgasarna/förgasargummina och se om de hoppar igång, isf har du hittat felet.

Last edited:
Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...