startfel Kawasaki zx750H 1989

Ripster

Crash boom bang
Gick med
13 Aug 2009
Hoj
Japanese steeeeeel
Hallå alla glada!

Jag har ett otroligt irriterande problem.

När jag ska köra iväg med min hoj bara dör den. Starta motorn är inget problem likväl tomgången. Problemet är när jag har lagt i etta och ska släppa upp kopplingen, då bara tvärdör motorn. Om jag gasar på lite extra (5-7000 rpm) slår jag 30-40 cm långa lågor ur blåset. problemet uppstår bara när jag ska rulla iväg första gången, när jag väl kommit igång med hojen är det itne ett problem längre. när jag väl kör går hojen orent emellanåt.

Har bytat olja och satt i helt nya tändstift och problemet kvarstår.
ska även byta tändkablar då min granne (gammal fordonsmekaniker) rekommenderade det.

HJÄLP NÅN !!!!

Jag hade samma fel på min zxr750 -89a när jag precis köpt den och skulle iväg. Det sitter en brytare i stödet, så har du inte fällt upp stödet kommer det hända precis som du beskriver det.

Om det fortfarande är problem så kolla så att brytaren är ok i fotstödet så den fungerar som den ska, testa bygla kablarna och testa, fungerar det då utan problem, ja då äre givarn som e knäpp =))

Ripster, skit i att fixa det. De é döcoolt med lågor ur blåsen:banana

Du blir kund på TT i vår.

5-56 på brytaren på stödet, el likande skit.. de har en tendens att inte fjädra tillbaka som de ska.

5-56 på brytaren på stödet, el likande skit.. de har en tendens att inte fjädra tillbaka som de ska.

Den fjädrar som den ska (tror jag iaf) men själva "gångjärnet" som stödet sitter i flexar( med det menar jag att när stödet är uppfällt kan jag fortfarande trycka upp stödet lite men både stöd och plattan som den är monterad på följer med upp),

är detta vanligt eller kan det vara problemet?

Min gamla zxr750 gick lite så där som du beskriver. kamkedjan hade rappat över när jag tog bort kamkedjespännaren. det var avgaskammen som stod fel...

//Kalle

Tackar för tipsen allihopa. ska se om jag kan få rätt på älsklingen. Var inne på Gerts i Ängelholm idag (kawa återförs.) snubben bakom disken glodde på mig som om jag var korkad när jag beskrev problemet, vilket han inte kände igen.. kände hur nudlarna skulle tåga in i mitt liv bara för att kunna spara ihop till ev. reparation. får hoppas att era tips kan dra ner prislappen :D

min zxr 750 1989 är spärren borttagen på!
mycket möjligt att dessa kopplas ur då de strular ect!
kolla igenom kablar osv då det kan vara glapp!
min spotta och sköt som fan när det var glapp på kontakten till soppa pumpen!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back