Startar om!

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
halojs, har ett problem med flickvännens dator,, den startar om sig! :huvet jag "överbelastar" inte datorn. Det räcker att jag sitter och surfar och datorn slocknar ibland och startar upp sig själv efter nån sekund.. varför?! :va
Datorn är ca 1år gammal och har garanti kvar, men tycker att det skulle vara onödigt att skicka in det på rep. för detta ingen som vet något om detta? :4skrika

Datorn är en:

Amitech A/S
Version 22.07
AMD Athlon(tm) XP 2500+
1.83 GHz
512 MB RAM

(om det kan hjälpa av någon anledning vet jag inte...)
är tacksamm för all hjälp jag kan få...
jag är som värsta :tomten på detta området....

Du har inte fått Blaster-viruset då? Står det något om att "Datorn startar om inom 60 sekunder" eller nått? Kommer lite sporadiskt?

Jag vet att när någon fläkt slutar funka ordentligt så ska datorn stänga av sig själv så att något inte brinner upp, men din startar ju om. Jaja synd. :lol

Skicka in den om det finns garanti! Det är ju det den är till för... Testa att uppdatera Windows (om du nu kör med det). Det funka för mig när jag hade problem med svhost.exe

Testa och antivirussök den oxå...

Annars vet jag faktiskt inte...

/Grim

eisbaer skrev:
Du har inte fått Blaster-viruset då? Står det något om att "Datorn startar om inom 60 sekunder" eller nått? Kommer lite sporadiskt?

men jag har ju brandvägg och ett "aktivt" virusprogram så jag kan väll inte fått nått virus, eller?... är inte vid den datorn just nu så jag kan inte göra nån virus koll, får göra det vid ett senare tillfälle... Nej det kommer inte upp "Datorn startar om inom 60 sekunder" eller att nån fläkt är trasig,, Windows uppdaterar jag regelbundet.. Snart blir ja tokig.. :huvet

nicke skrev:
men jag har ju brandvägg och ett "aktivt" virusprogram så jag kan väll inte fått nått virus, eller?... är inte vid den datorn just nu så jag kan inte göra nån virus koll, får göra det vid ett senare tillfälle... Nej det kommer inte upp "Datorn startar om inom 60 sekunder" eller att nån fläkt är trasig,, Windows uppdaterar jag regelbundet.. Snart blir ja tokig.. :huvet

Installera om windows då, funkar inte det är det väl ganska troligt att det är något hårdvarukeff =) Kolla i Bios vid vilken temp datorn ska slå av och kolla hur varm professorn är när du kör datorn.

Här finns en rad olika faktorer som spelar in.

Överhettning
Strömdippar pga av nätagget
Om du kör XP på burken vilket du förmodligen gör så har den en funktion som automatiskt startar om datorn vid fel. Har du kört tex win98 så vet du att man ibland fick upp en "blåskärm". Den finns inte i XP om man inte aktiverar den utan istället startar datorn automatiskt om.

Enklast är om du lägger till mig på msn så kan jag försöka guida dig igenom problemet.
Finns i profilen.

/Erik
*skrytmode på*
IT-Chef
*skrytmode av*

Även stolt medlem av sweclockers.com

Nejvbie skrev:
Om du kör XP på burken vilket du förmodligen gör så har den en funktion som automatiskt startar om datorn vid fel. Har du kört tex win98 så vet du att man ibland fick upp en "blåskärm". Den finns inte i XP om man inte aktiverar den utan istället startar datorn automatiskt om.

Jag får blåskärm emellanåt i XP och har inte aktiverat detta vad jag vet.

när jag klockade min dator fick jag blåskärm (bluescreen) ibland och ibland bara startade den om sej. men då höjde jag v-core med 0.1 v ungefär då vart den stabil :D

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT