startar men går inte

crm

HONDA
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
GSXR 1000 -06
Startar bra gör den men sen när man gasar så dör den. ibland kan de funka om man gasar bara jätte lite men sen gasar man mer så dör den. Vad tror ni det kan vara :va

Tycker tvärtom det låter som den får för mycket luft. Testa att chocka eller kolla om den drar smygluft! Så där har min grejer också betet sig. rarararararar låter det liksom :)

har liknande problem på min duke, när den blivit ordentligt varm dör den av sig själv... går fint å starta kall men så fort man gör ett häftigt gaspådrag så låter det som den kväver sig själv...

tack så mkt. Det jag funderade på var för mkt eller för lite soppa/ luft
ska kolla stiftet filtre sen pilla lite me förgasarn så kanske den funkar sen. :tummenupp

crm skrev:
tack så mkt. Det jag funderade på var för mkt eller för lite soppa/ luft
ska kolla stiftet filtre sen pilla lite me förgasarn så kanske den funkar sen. :tummenupp

dom snackar små instälnngar såna saker gör inte att det inte går att köra i väg med cykeln du kan ha tex vatten i bensinen eller kanske dret som sat sig i nått munstycke gör rent kanske byt bensin

Som redan har nämnts så skulle jag kolla om den drar tjuvluft. Tycker det brukar få ungefär såna symptom. Den går på tomgång, men när man gasar dör den.

Låter helt klart som den drar tjuvluft någonstans. Byt packning vid insug och förgasare, samt kolla att ytorna är jämna och fina. Har du vart på och meckat med hojen eller kom det plötsligt??

saken är den att det inte är min hojj som krånglar utan en kompis. å ja skulle se om ja kunde laga den, å täntke kan fråga här först om ni har nåra tips vad det kan vara.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D