startar inte

Hej du.
Nålerna, som du kallar dem, är tomgångsblandningsskruvorna.
Det är dem som, tillsammans med tomgångmunnstyckena, bestämmer mångden bensin/luft på tomgång och låga varv.
Ikke att förväxla med en luftskruv,,denna funkar tvärtom.
Skulle kunne tänka mig att dem skall stå ca 1-1,5 varv ut ifrån botten i originalinställningen, men du kan gott ge dem lite mera, upp till 3-4 varv ut från botten, speciellt med tanke på dina ,förkastelige, tratter. USCH.
Sen är det viktigt att du blåser båda förgasarne en gång till,,UTAN några munnstycken i alls,, annars är det ingen ide.
Och kolla dina tomgångsmunnstycken lite extra noga, då det är de som bestämmar på tomgång.
Det är möjligt att dina förgasare även har luftmunstycken baki, där du ritade pilerna, eller i närheten.
De skall också ut innan du blåsar dem igen.
Ang. tändning, så brukar man räkna från vänster, altså cyl. nr. 1 är den vänstra och den högra är då nr. 2 när man sitter på motorcykelen:D .
Och om du har försökt att starta den många gånger utan att lyckas, så kan man ju tänka sig att tändstiften bör bytas om de är gamla, och du redan hade problem förut med startandet.
Frostie.
 
Last edited:
haha dissa inte trattarna:P ska få alutrattar tillsvarvade när cykeln väl går:)

alla munstycken har vart ur och förgasarna tvättades i ljummet vatten med lite kausticsoda i för att få bort beleggningar.. får testa att flytta på kablarna, stiften byttes för ca 3 startförsök sedan;)

Men imorgon bär det av till sthlm:D

Föresten ska det enligt hans sida va samma förgasare som i gsx 600 och gs750? Mikuni RS34
 
menar du att ge den em "sup" så är det redan gjort (står i första inlägget)

om du menar att jag ska hälla i soppa och sen dra omkring den utan stiften i så förstår jag inte vitsen?
 
Någon som har nått bra tipps på nån flatside som kan passa och ge lite bättre flöde??så kan man köra med koniska filter utan krångel åå..
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top