Startar inte...

Tudor_66

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
Suzuki gsxr 1000 08
Jag har satt dit nya kolvringar och bytt alla packningar ifrån cylinderfoten och uppåt, slipat inn och bytt tätningarna på ventilerna.

Sedan skulle den startas upp gammaltröskan, men inte då, den vägrar.

Jag har felsökt:

Gnista finns
soppapumpen går, når jag petar upp spjellet innanför luftfiltret så hör man den går igång.
Jag vet däremot inte att den får soppa enda fram dock, jag har haft ur tändstiften och kört på startmotorn, lite lite grå dimma kommer det ur hålen.
jag har läst någonstans här att man kan höra om spridarna i innsputningen fungerar, ska tydligen klicka, någon som kan tala om hur jag kollar det? alla tips tas emot med stort tack.

Kan det vara så enkelt som att jag har för gammal soppa i, den har legat i tanken ca ett år, fem sex liter rör det sig om, den borde väl endå tända till på den tycker jag.

Tackar.

Hade inte startgas, kammar och allt annat sitter rätt, det är jag säker på. Jag har förmodligen kommit åt någon kontakt eller liknande vid monteringen, men jag kan inte se att något inte sitter som det ska.

Tänkte ta ur spridarna och kolla så dom ger soppa i morgon.

Kom ihåg nu, när jag provade starta hojen så lät det konstigt i tanken, ett ljud jag inte känner igen sedan tidigare.. kan det ge någon ledtråd kanske....

Last edited:
Ok, nu har jag haft tid att pröva få igång den igjen.

Gnista finns på alla cyllar, ser kraftig ut med tycker jag.

Den tänder lik förbannat inte, inte ens på startgas, när jag har hållit på et tag och tar ur stiften så är dom fuktiga, men inte blöta.

Jag har inte satt dit laddningsregulatoren än, tänkta koppla in den i morgon, men, inte kan väl det generera at hojen inte startar eller??

Vete fan va jag ska göra. :huvet

Tudor_66 skrev:
2265425 Ok, nu har jag haft tid att pröva få igång den igjen.

Gnista finns på alla cyllar, ser kraftig ut med tycker jag.

Den tänder lik förbannat inte, inte ens på startgas, när jag har hållit på et tag och tar ur stiften så är dom fuktiga, men inte blöta.

Jag har inte satt dit laddningsregulatoren än, tänkta koppla in den i morgon, men, inte kan väl det generera at hojen inte startar eller??

Vete fan va jag ska göra. :huvet

Stiften kan ha surat ner sig utom räddning(har själv varit med om det), spelar ingen roll hur mycket man torkar av dem, och det kan komma gnista ändå, även om de varit fuktiga, kan vara värt 4 nya stift för ett försök iaf.

Alla luftslangar/vakumslangar sitter som de ska :va

HAr lite mycket på hemmafronten just nu, men Kolbäck är inte långt från Köping, 2 huvuden på sned i huvudbry kanske bättre än 1.

Last edited:
sporTlovEr skrev:
2265493 Stiften kan ha surat ner sig utom räddning(har själv varit med om det), spelar ingen roll hur mycket man torkar av dem, och det kan komma gnista ändå, även om de varit fuktiga, kan vara värt 4 nya stift för ett försök iaf.

Alla luftslangar/vakumslangar sitter som de ska :va

HAr lite mycket på hemmafronten just nu, men Kolbäck är inte långt från Köping, 2 huvuden på sned i huvudbry kanske bättre än 1.

Kanske ska testa med nya stigt endå då. Köping är inte långt nej, hör av dig om du behöver huvudbry...... 070-3781267

janeinar skrev:
2265515 kolla kompet m komptestare!

Den borde ju tända och starta även med dålig komp, det var dålig komp på cyl 2 0ch 3 som gjorde att jag bytte ringar och tätningar och packningar i hela motorn från cylinderfoten och uppåt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg