startar inte varmkörd??

jim123

Medlem
Gick med
10 Apr 2005
Ort
örebro
Hoj
Suzuki DL 1000 v-strom-03
Hej jag har en kawasaki ninja -97 den går fint att starta när den är kall
går kanon att köra både korta och långa sträckor men när den är varm vill den inte starta alls man kan köra på starten så mycket man vill inte en enda tändning. Men väntar man 10-15 min går den igen och det är bara att köra det händer varje gång och börjar bli jobbigt . Tacksam för all hjälp jag kan få mvh Jimmy...............:död
 
Gör det själv:tummenupp köp en verkstadshanbok,så är det inte svårt. verkstäder brukar kunna ta ganska mycket för detta:huvet
 
Svarar samma här som jag gjorde i:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=207097

Jag hade samma problem på min zx6r nyligen, hojen vägrade starta fast startmotorn snurrade på fint. Om den rullades startade den direkt.

Jag hittade en tråd här på SH där någon tipsade om att öppna tanklocket och sen starta. När jag gjorde detta starta hojen utan problem.

Lite senare plockade jag bort tanken och blåste lite i slangen på tankens baksida, det kändes inte som att något täppt igen den dock, men efter detta startar hojjen utan problem oavsett värme.

edit: kan du rulla igång den?
 
ava mc tar 800kr i timmen och om d inte behövs justeras så tar d bara 3 timar = 2400kr och om d behövs så tar d 4timar = 3200.... jag har sama jobbiga problem själv tänkte riva i vinter....
 
ava mc tar 800kr i timmen och om d inte behövs justeras så tar d bara 3 timar = 2400kr och om d behövs så tar d 4timar = 3200.... jag har sama jobbiga problem själv tänkte riva i vinter....
Om ditt ventilspel är 0 så kommer du att bränna dina ventiler, och då kommer det att kosta oerhört mycket mer än 3200...
 
Kan ju även vara att den får för fet blandning på tomgången.
Är lättare att hjälpa om du berättar när o hur det började.
Startar den lätt utan choke när den e kall?
 
Hur mycket ska ventilspelet vara på min gamla 97:a ska försöka kolla det själv:va
 
Hur mycket ska ventilspelet vara på min gamla 97:a ska försöka kolla det själv:va

Insug 0.18 -0.23
Avgas 0.21 -0.26

Uppgifterna tagna från Haynes verkstadshandbok för zx9r 94-97, antog att det var den hojen du menade. Behöver du ventilspel för zx750 årsmodell 89-96 har jag det om du kan uppge modellbeteckning. Har Haynes till dom hojarna också...
 
Last edited:
Jag vet att många 7:or har samma problem som det du beskriver, jag hade det på min. Den gick visserligen igång men var extremt svårstartad varm. Felet är att den går för fett på lågfarten, på min räckte det att skruva in blandskruven ett 1/2 varv. Det kan även vara ventilspelet men jag skulle kolla förgasarna först.
 
Man får tacka för alla trevliga svar jag kommer snarast att riva för att kolla ventiler och förgasare tar stiften samtidigt så får vi se . Har någon mera utförliga instruktioner mottages dessa tacksamt/ jag återkommer med resultat :tummenupp
hoppas jag .
 
Hej igen allt "löst" jag bytte batteri och den gick prima, och igen tack för alla tips vi ses på vägarna!!!!!!!!!:banana
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top