Suzuki GSX 600F -93;
Jag fattar inte. Vad är det som gör att bågen inte startar när det är fuktigt/regnar ute? Om jag har haft bågen ute ett tag, utan tak över huvudet när det har regnat så vägrar den starta. Den startar vid första försöket, men kommer aldrig över 2krpm och dör genast. Sen kan man glömma att starta. Fick hjälp av ett vänligt par som var ganska kraftigt berusade att springa igång den inatt när jag skulle hem. Så det går, konstigt bara att startmotorn inte gör samma jobb. Den går runt, och poffar till ibland.
Batteriet är nytt, en vecka gammalt.
Har gått igenom hela kabelhärvan, lindat om hela härvan med ny eltejp osv.
Bytt ut vissa delar av kabelhärvan. I hopp om att lösa det där fuktproblemet.
Gått igenom alla kontakter med oxidrengöring.
Bytt laddningsregulator i generatorn.
Bytte tändstift två dagar sen.
Startar annars oerhört lätt, och när man väl fått igång bågen efter ett regn så startar den hur lätt som helst.
Jag fattar inte. Vad är det som gör att bågen inte startar när det är fuktigt/regnar ute? Om jag har haft bågen ute ett tag, utan tak över huvudet när det har regnat så vägrar den starta. Den startar vid första försöket, men kommer aldrig över 2krpm och dör genast. Sen kan man glömma att starta. Fick hjälp av ett vänligt par som var ganska kraftigt berusade att springa igång den inatt när jag skulle hem. Så det går, konstigt bara att startmotorn inte gör samma jobb. Den går runt, och poffar till ibland.
Batteriet är nytt, en vecka gammalt.
Har gått igenom hela kabelhärvan, lindat om hela härvan med ny eltejp osv.
Bytt ut vissa delar av kabelhärvan. I hopp om att lösa det där fuktproblemet.
Gått igenom alla kontakter med oxidrengöring.
Bytt laddningsregulator i generatorn.
Bytte tändstift två dagar sen.
Startar annars oerhört lätt, och när man väl fått igång bågen efter ett regn så startar den hur lätt som helst.
Last edited: